اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ممنوعیت برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در شهرهای قرمز خراسان شمالی

معاون استاندار خراسان شمالی در کمیته تدابیر ویژه ستاد استانی بیماری کرونا گفت: اقامه نماز عید قربان و دعای عرفه فقط در شهرهای با وضعیت زرد و سفید شیوع کرونا امکان‌پذیر بوده و این برنامه‌ها در شهرهای قرمز ممنوع است.

ممنوعیت برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در شهرهای قرمز خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی در نشست تدابیر ویژه ستاد استانی بیماری کرونا با تأکید بر اینکه در عید سعید قربان امسال در شهرهای قرمز استان هیچ‌گونه اجتماعی برگزار نخواهد شد، اظهار کرد: دعای عرفه تنها در شهرها با وضعیت زرد و سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی بابیان اینکه استان ازنظر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها رو افزایش است، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود قطعاً نمی‌توانیم برنامه‌های سال گذشته عید سعید قربان را برگزار کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: اجازه نمی‌دهیم امسال سنت‌ها و اجتماعات ویژه عید سعید قربان سال‌های گذشته برگزار شود و بنابراین هیچ بازارچه‌ای در هیچ نقطه استان برپا نخواهد شد 

وی با تأکید بر ممنوعیت دیدوبازدیدها در عید سعید قربان امسال، تصریح کرد: در تمامی شهرها با وضعیت قرمز برگزاری هرگونه اجتماع مانند نماز جماعت، نماز جمعه، نماز و آیین عید قربان تعطیل خواهد بود.

حیاتی گفت: در مورد ذبح و کشتار عید قربان نقاطی برای عرضه دام زنده مشخص شود و توزیع دام در یک نقطه نباشد و سازمان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط عرضه دام زنده نظارت کنند.

وی تأکید کرد: شهرداری بر کشتار دام‌ها در کشتارگاه‌ها نظارت کند تا هیچ‌گونه اجتماعی را نداشته باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تدابیر اتخاذشده برای حفظ جان انسان‌هاست و به گروه یا منطقه خاصی تعلق ندارد، افزود: تمامی تدابیر و اقدامات باید با اولویت حفظ سلامت مردم باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول