اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

پورشیب: المپیکی شدن، راحت نیست / خیلی‌ها برای اولین و آخرین بار فرصت شرکت در المپیک را دارند

ملی‌پوش کاراته کشورمان گفت: المپیکی شدن دست خودمان نیست و به این راحتی‌ها نخواهد بود!

پورشیب: المپیکی شدن، راحت نیست / خیلی‌ها برای اولین و آخرین بار فرصت شرکت در المپیک را دارند

ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ورزشکاران باید در کنار ورزش تحصیل را هم ادامه دهند، اظهار داشت: تحصیل می‌تواند به یک ورزشکار در دوران قهرمانی و بعد از دوران قهرمانی خیلی کمک شایانی کند. ورزشکار حرفه‌ای اگر با تحصیلات عالیه به رشته ورزشی خود ادامه دهد و در بخش‌های علمی نیز تخصص پیدا کند، در ورزش اختصاصی‌اش پیشرفت خواهد داشت. همچنین ورزشکار حرفه‌ای و تحصیلکرده بعد از دوران فعالیتش می‌تواند به عنوان مربی در تیمهای ورزشی و یا در بخش مدیریتی به فعالیت بپردازد.

وی ادامه داد: رشته تربیت بدنی شاخه‌های مختلفی دارد و قهرمانان برای رسیدن به اهداف‌شان، نیاز دارند در کنار ورزش نیز تحصیلات خود را ادامه دهند و نباید صرفا در ورزش باشیم. البته باید فضا به گونه‌ای برای یک قهرمان مهیا شود تا در ورزش تخصصی خودش تحصیل داشته و در آینده نیز به ورزش ایران کند .

پورشیب در خصوص اینکه آیا برنامه ای برای آینده ورزشی‌اش دارد؟ تاکید کرد: هم اکنون ورزشکار هستم و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در مورد ادامه تمریناتش، یاد آور شد: کماکان به صورت مداوم و مستمر به صورت انفرادی تمرین می‌کنم و با مربیان و شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته در ارتباط هستم.

ملی‌پوش کاراته کشورمان در خصوص آمادگی برای شرکت در رقابتهای انتخابی بازیهای المپیک توکیو، عنوان کرد: باید در یک مسابقه گزینشی شرکت کنم، حریفان دیگر نیز باید در یک گزینشی حضور داشته باشند. المپیکی شدن دست خودمان نیست و به این راحتی‌ها نخواهد بود!

وی درباره اینکه آیا بازی های المپیک توکیو برگزار خواهد شد گفت: امیدوارم المپیک برگزار شود چون خیلی از ورزشکاران برای حضور در این رویداد مهم ورزشی دنیا زحمت کشیدند و آرزو هر ورزشکاری است که در این بازی ها حضور داشته باشد. عمر قهرمانی و جوانی دیگر بازنمی‌گردد و شاید خیلی‌ها برای اولین و آخرین بار فرصت شرکت در بازی های المپیک را داشته باشند. 

وی افزود: تمام ورزشکاران کشورمان برای حضور در المپیک توکیو تلاش کردند و تمامی ملی‌پوشان لیاقت حضور در این مسابقات را دارند، ولی یک تعداد کم در اوزان خاص به این بازیهای خواهند رفت.

پورشیب با اشاره به جایگاه بالای کاراته ایران در جهان، خاطرنشان کرد: همه دنیا به کاراته ایران احترام می‌گذارند و امیدوارم این جایگاه سالیان سال حفظ شود. در این مسیر، ورزشکار و مسئولان ورزش کشور باید از این جایگاه محافظت کنند، چون این جایگاه سخت به دست آمده و نباید راحت آن از دست بدهیم. به نوبه خودم وظیفه دارم برای ادامه موفقیت‌های کاراته ایران در جهان به بهترین شکل تمرین و تلاش کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول