اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تأکید استاندار گیلان به اجرای طرح یاریگران برای دانش آموزان در فضای مجازی

استاندار گیلان با اشاره به طرح یاریگران زندگی که به عقیده کارشناسان برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد است، گفت: مقرر بود در سال جاری در 80 درصد مدارس شهری اجرا شود؛ به علت شیوع کرونا دچار کندی درروند شده که لازم است اجرای آن در سال تحصیلی جدید متناسب با شرایط موجود، دنبال شود.

تأکید استاندار گیلان به اجرای طرح یاریگران برای دانش آموزان در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شناخته شدن ایران اسلامی در دنیا به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تقدیم بیش از سه هزار و 800 شهید و افزون بر 12 هزار جانباز، متلاشی شدن بیش از 50 هزار باند و گروه قاچاق مواد مخدر و کشف و امحای افزون بر 12 هزار تن انواع مواد مخدر ازجمله توفیقات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه عنوان کرد.

وی در توضیح اقدامات انجام‌شده برای درمان معتادان و افراد گرفتار در دام اعتیاد گفت: برای انجام امور درمانی بیش از ۹  هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی و کاهش آسیب، ایجادشده که این رقم در دنیا بی‌نظیر است.

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از تشکل‌ها و اقشار مختلف اجتماعی، دولتی و حمایتی برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی چهار هزار و ۸۱۵ خانه ورزش روستایی، گام مهمی در مسیر مبارزه با اعتیاد است.

زارع با بیان اینکه در گام دوم انقلاب مقابله با مواد مخدر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و ازجمله اولویت‌دار ترین موضوعات اجتماعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: بنا بر تأکید و توجه رئیس‌جمهور، برنامه‌های متعددی از سوی دولت در این بخش مشخص‌شده و آنچه در گام دوم انقلاب مورد تأکید است؛ ایجاد حس مسؤولیت بیشتر بین مردم، گروه‌های مختلف اجتماعی و اجتماعی‌تر کردن امر مبارزه با مواد مخدر است.

استاندار گیلان با تأکید بر رویکرد دولت در گام دوم انقلاب فراهم کردن بستر مناسب برای ورود نخبگان افزود: جوانان بادانش نو و باانگیزه، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوع مبارزه با مواد مخدر و استفاده از فناوری‌های روز، هوشمند سازی اقدامات و فرآیندها و با تغییر عمده درروند مبارزه با مواد مخدر در سال جاری و سال آتی است که باید گام‌ها را در این مسیر باقدرت برداریم.

وی گیلان را دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه نخبگان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی کرد و گفت: انتظار دارم استانی پیشرو در بهره‌گیری از این مهم باشیم و از پتانسیل دانشگاه گیلان و جهاد دانشگاهی در استفاده از فناوری‌های روز اقدامات مؤثری صورت گیرد.

زارع با اشاره به طرح یاریگران زندگی که به عقیده کارشناسان برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد است، افزود: مقرر بود در سال جاری در ۸۰ درصد مدارس شهری اجرا شود؛ به علت شیوع کرونا دچار کندی درروند شده که لازم است اجرای آن در سال تحصیلی جدید متناسب با شرایط موجود، دنبال شود.

استاندار گیلان به مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان تأکید کرد تا اجرای این طرح در بستر فضای مجازی و سامانه شاد را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه گیلان استانی تولیدکننده مواد مخدر نیست، افزود: بااین‌وجود انتظار دارم نظارت و پایش در این بخش با جدیت انجام شود.

زارع کاهش محسوس گرایش به مواد مخدر در گیلان را حاصل اقدامات آموزشی، فرهنگی و نیز اطلاع‌رسانی گسترده دانست و بیان کرد: باید با توسعه مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از پتانسیل فعالان اجتماعی و تشکل‌های مردم‌نهاد، امر پیشگیری و باز توانی از اعتیاد به‌طورجدی دنبال گردد.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه با قدردانی از علی باقری سرپرست  این شورا، اسماعیل حیدری آزاد به‌عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول