اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

تامین مالی 21270 میلیاردی برای پروژه­‌های کلان شهرها

یک شرکت تامین سرمایه برای تکمیل خطوط 3،6،7 متروی تهران و سامانه اتوبوس‌رانی شهر تهران با انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 15هزار میلیارد ریال اقدام کرد .

تامین مالی 21270  میلیاردی برای پروژه­‌های کلان شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ یکی از کارکردهای اصلی بازار سرمایه، ‌تامین مالی شرکتها برای انجام پروژه‌های مورد نظر خود با انتشار انواع اوراق مشارکت است.

تامین مالی از طریق بورس یکی از آسان‌ترین شیوه‌های تامین مالی است،‌ نیاز به ضمانت بانک ندارد،‌ روش شفاف و آسان است و به راحتی از طریق بازار شفاف بورس قابل انجام است.

از طرفی وقتی شرکتهای بزرگ از طریق بورس تامین مالی کنند،‌ فشار برای تقاضای تسهیلات بانکی هم کاهش می‌یابد و مردم می‌توانند تسهیلات خرد را راحت تر از بانکها دریافت کنند و شرکتها هم تسهیلات کلان را از بازار سرمایه تامین کنند. 

در این زمینه، سلمان خادم­ الملّه مدیر عامل تامین سرمایه امین گفت: این اوراق با عاملیت و ضمانت بانک رفاه کارگران منتشر شده و معاملات ثانویه آن نیز در بورس اوراق بهادار تهران به انجام خواهد رسید. هم­چنین نرخ سود علی ­الحساب اوراق 18 درصد است که در مقاطع زمانی سه ماه به دارندگان اوراق پرداخت می‌­شود.

خادم ­الملّه با اشاره به اینکه در سال گذشته اوراق مشارکت 9000 میلیارد ریالی با مشارکت تامین سرمایه امین برای تامین مالی خط 6 و 7 متروی تهران  منتشر شد، افزود : تامین سرمایه امین تلاش می‌­کند با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و تمرکز بر اوراق بدهی در همکاری و مشارکت سیستم بانکی کشور، تامین مالی توسعه زیرساخت­های شهری به ویژه کلان شهر تهران را با وجود تنگناهای مالی شهرداری به ثمر برساند.

مدیر عامل تامین سرمایه امین با اشاره به اجرای طرح فاز 4 خط 3 قطار شهری مشهد و طرح بازسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی از انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 6.270 میلیارد ریال برای شهرداری مشهد خبر داد و افزود : عرضه این اوراق در حالی انجام شد که تامین سرمایه امین متعهد پذیره‌­نویسی و بازارگردان این اوراق بود و با عاملیت و ضمانت بانک­ صنعت و معدن و بانک ملی ایران منتشر شده است.

خادم‌­الملّه اظهار داشت : نرخ سود علی‌­الحساب اوراق 18 درصد است که در مقاطع زمانی سه ماه به دارندگان اوراق پرداخت می‌­شود.

وی تصریح کرد :  تامین سرمایه امین در سال­های گذشته نسبت به انتشار 15 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه قطار شهری مشهد و اوراق مشارکت 5.500 میلیارد ریالی برای ترمیم بافت فرسوده شهر مشهد اقدام کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول