اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هوک: برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کنیم

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره بر ادامه تلاش کشورش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و مقابله با آنچه کار نیابتی ایران علیه منافع آمریکا در منطقه خواند، تاکید کرد.

هوک: برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران امروز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره هم بر تلاش کشورش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

«برایان هوک» پس از دیدار با «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در جمع خبرنگاران در دوحه  مدعی شد: «ما به منظور حفاظت از صلح در منطقه  برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می‌کنیم».

این دیپلمات آمریکایی افزود: «واشنگتن ایران را از کار نیابتی علیه منافع آمریکا در منطقه محروم خواهد کرد».

فرستاده آمریکا در امور ایران درباره بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم گفت: «این نزاع خیلی طولانی شده است و در نهایت به زیان منافع منطقه‌ای مشترک مربوط به ثبات، شکوفایی و امنیت است».

هوک برای جلب حمایت بین المللی از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سفر دوره‌ای به منطقه را آغاز کرده است.

او امروز در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» هم گفته بود: ما پروژه‌ای داریم که تلاش می‌کنیم تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند؛ مهم آن است که این تحریم‌ها که از ۱۳ سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده (27 مهر) به پایان می‌رسد، تمدید شود.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تلاشی را برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها آغاز کرده است.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها است.

یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت نیازمند موافقت دست‌کم ۹ عضو، بدون وتو از سوی هر یک از ۵ عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) است. 

چندی پیش دیپلمات‌های غربی به فارن‌پالیسی گفتند این قطعنامه از شانسی برای تصویب برخوردار نیست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول