اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خاطرات یک فرمانده از «مرصاد»: منافقین شعار می‌دادند امروز کرمانشاه فردا تهران

منافقین سرپل ذهاب را تصرف کردند حتی مجروحینی که در درمانگاه شهر بستری بودند هم به طرز فجیع به شهادت رساندند و هدف بعدی کرمانشاه بود و در حال حرکت به سمت کرمانشاه، مستانه سرود می‌خواندند شعار می‌دادند امروز کرمانشاه فردا تهران.

خاطرات یک فرمانده از «مرصاد»: منافقین شعار می‌دادند امروز کرمانشاه فردا تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار رضا ترابی رزمنده هشت سال دفاع مقدس به‌مناسبت سالروز عملیات مرصاد و پیروزی انقلاب اسلامی بر منافقین اجیر شده در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: ضربه‌ای که دشمن ده‌ها هزار نفری در روز پنجم مرداد ۶۷ خوردند برای همیشه و تا ابد در ذهن آنان و اربابانشان خواهد ماند که ایران سربازانی دارد فارغ از رنگ، لباس و درجه و جایگاه سازمانی حتی سن.

وی افزود: قهرمان عملیات مرصاد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است. روز چهارم مرداد آقای شمخانی جانشین کل سپاه که در خوزستان مستقر بود با شهید صیاد شیرازی تماس تلفنی می‌گیرد و می‌گوید سریع خود را به کرمانشاه برساند و ببین چه خبر شده است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: شهید صیاد که چند روز قبل از سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش تودیع شده و هیچ پست سازمانی ندارد شبانه حرکت می‌کند و خود را به کرمانشاه رسانده و همان شب با بچه‌های سپاه و هوانیروز ارتش جلسه می‌گذارد و فردا صبح با یک فروند هلی‌کوپتر برای بررسی منطقه به آنجا می‌رود.

سردار ترابی ادامه داد: چیزی که می‌بیند فوق تصوراتش بود چون ستون بی‌انتهای منافقین مسلح در حال عبور از تنگه چهار زبر هستند و عبور از این گردنه و تنگه یعنی سقوط کرمانشاه. بلافاصله به کرمانشاه برمی‌گردد و همه را هماهنگ می‌کند.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی هوانیروز ارتش، بچه‌های سپاه و بسیج و جهاد سازندگی و مردم همه می‌شوند ید واحده و می‌شوند طیر ابابیل و این مرغان ابابیل در تنگه چهار زبر بسیجی‌وار بر سر سپاه ابرهه فرود می‌آیند و تنگه چهار زبر می‌شود قتلگاه سپاه تا دندان مسلح منافقین.

فرمانده سابق سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: دشمن تصورش را نمی‌کرد؛ رزمندگان سپاه اسلام فرماندهی دارند فارغ از درجه و جایگاه نظامی که فرمانده قلب‌هایشان است و اطاعت او را اطاعت امام خود می‌داند، در کرمانشاه باشد. شادی روح مطهر همه شهدا خاصه قهرمان عملیات مرصاد سپهبد شهید علی صیاد شیرازی صلوات.

سردار ترابی دربخش دیگری از این گفت‌وگو به پس‌گیری خرمشهر اشاره کرد و گفت: وقتی در ۳۱ شهریور صدام‌حسین تکریتی با چراغ سبز غرب و آمریکا به ما حمله کرد و خرمشهر ما را تصرف کرد سربازان اجیرشده او در و دیوار خرمشهر را با شعار «ما آمده‌ایم که بمانیم» پر کرده بودند. اما وقتی خرمشهر را پس گرفتیم با دیدن این شعارها فقط می‌خندیدم و به یاد پرکشیدن دوستانمان می‌گریستیم. آخر؛ متجاوزین با خفت و خواری فرار کرده بودند.

وی عنوان داشت: چند صباحی بعد یعنی روزهای اول مرداد ۶۷ باز همان دست‌های خبیث اما این بار با اجیر کردن منافقین تعلیم دیده و تجهیز شده با همان تفکر تکریتی همه اجیرشدگان خود را از همه کشورها به‌خصوص اروپا جمع کردند تا رسیدن به عدد حدود ۱۵ هزار نفر و عملیاتی را به نام فروغ جاویدان آغاز کردند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: همه سوار بر نفربرهای نو برزیلی و خودروهای نو و شیک تویوتا و نفربرهای جدید روسی بودند و آتش توپخانه صدام هم به شدت حمایت می‌کرد.

سردار ترابی گفت: آنها آمدند سرپل ذهاب را تصرف کردند حتی مجروحینی که در درمانگاه شهر بستری بودند هم به طرز فجیع به شهادت رساندند و فردای روز بعد به سمت کرند حرکت کردن و آنجا هم تکرار قصه اسلام آباد، هدف بعدی کرمانشاه بود و در حال حرکت به سمت کرمانشاه، مستانه سرود می‌خواندند شعار می‌دادند امروز کرمانشاه فردا تهران که به لطف خدا با رشادت‌های سپهبد شهید صیادی و بسیج و همه ظرفیت‌ها باز سپاه ابرهه شکست خورد.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول