اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

احداث چهار مجتمع خدماتی بهداشتی در اطراف گلزار شهدای کرمان

به‌منظور ارائه خدمت به زائران مزار سردار سلیمانی، چهار مجتمع خدماتی بهداشتی در گلزار شهدای کرمان ساخته می‌شود.

احداث چهار مجتمع خدماتی بهداشتی در اطراف گلزار شهدای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،مهران عالم‌زاده شهردار کرمان در  نشستی در خصوص احداث چهار مجتمع خدماتی پیرامون گلزار شهدای کرمان با تشکر از وزارت میراث فرهنگی در ساخت مجتمع خدماتی بهداشتی در مجموعۀ مزار شهدای کرمان گفت: همۀعلاقه‌مندان به سردار شهید قاسم سلیمانی می‌خواهند سهمی در خدمت‌رسانی به زائران این شهید بزرگوار داشته باشند و شهرداری کرمان نیز هر اقدامی که نیاز باشد، انجام خواهد داد.

عالم‌زاده یادآور شد: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا، تعداد زائران مزار شهید سلیمانی به میزان وضعیت عادی نیست و ما باید قبل از بازگشت به شرایط عادی، تمهیدات لازم را برای خدمت‌رسانی به انبوه زائرانی که قصد سفر به کرمان و زیارت مزار شهید سلیمانی را دارند، بیاندیشیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم با هماهنگی مشاور، مجتمع‌های خدماتی بهداشتی مورد نظر، طی مدت کوتاهی ساخته شوند؛ چراکه قبل از نخستین سالگرد این شهید گران‌قدر باید نشان دهیم چه کارهایی در این یک سال انجام شده و امیدواریم نهادها و ستادهای درگیر در این موضوع نیز تا قبل از سالگرد سردار سلیمانی، اقدامات خود را شروع کرده و تا حد امکان به بهره‌برداری برسانند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی هم برای ساخت مجموعه‌ای در محدودۀ مزار شهید سلیمانی اعلام آمادگی کرده؛ ضمن اینکه خانوادۀ شهید سلیمانی هم قصد ساخت یک زائرسرا برای افراد بی‌بضاعت را دارند که پیگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای ساخت این بنا هستیم.

سردار عسکری نمایندۀ ستاد سردار شهید قاسم سلیمانی نیز در این نشست گفت: سال گذشته 900 هزار نفر در قالب طرح راهیان نور برای سفر به کرمان ثبت‌نام کرده بودند که سفر آن‌ها با شیوع کرونا لغو شد، اما باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای اسکان و خدمت‌دهی به بیش از این تعداد مسافر انجام دهیم.

وی بیان کرد: از شهرداری و سایر متولیان می‌خواهیم زمین مورد نظر را تا ابتدای شهریورماه در اختیار شرکت مجری طرح قرار دهند تا ساخت آن قبل از مراسم سالگرد به پایان برسد.

مهدی نیکویی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز در این نشست گفت: چهار مجتمع خدماتی بهداشتی مذکور پس از ساخت، تحویل متولی مجموعۀ مزار سردار سلیمانی و گلزار شهدای کرمان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی هم گفت: قرار است دو سرویس بهداشتی به مساحت 160 متر و یک مجتمع رفاهی خدماتی 250 متری شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه و فروشگاه در مسیر مزار شهدا ساخته شود.

خشایار نیکزادفر خاطرنشان کرد: ساخت هر یک از دو سرویس بهداشتی، یک میلیارد تومان و ساخت مجتمع رفاهی خدماتی یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه در بردارد.

در این جلسه همچنین صحبت‌هایی درخصوص طرح پارک گردشگری و پیاده‌راه سردار شهید قاسم سلیمانی مطرح شد.

شهردار کرمان در این خصوص گفت: مساحت پارک گردشگری 110 هکتار است و در قالب آن یک پیاده‌راه مشابه پل طبیعت تهران اجرا می‌شود.

عالم‌زاده افزود: تراموای شهر کرمان که به‌طور جدی پیگیر اجرای آن هستیم، در سه محور میدان آزادی تا فرودگاه، میدان آزادی به میدان شهدا (مشتاق) و از میدان شهدا تا مزار شهدا ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول