اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه مشاوره به 4500 نفر توسط اورژانس اجتماعی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند که در سه ماهه نخست امسال تعداد افراد مورد پذیرش قرار گرفته در این مرکز 4 هزار و 515 نفر است.

ارائه مشاوره به 4500 نفر توسط اورژانس اجتماعی زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 15 درصد از جمعیت استان زنجان شامل 85 هزار و 925 مددجو زیرپوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه توانبخشی 22 هزار و 190 معلول از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، گفت: تعداد پرونده‌های معلولین 21 هزار و 621 فقره است که 1.7 درصد از کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی همچنین از فعالیت 63 مرکز غیردولتی در استان از جمله روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک خبر داد و افزود: تعداد دانش‌آموزان زیرپوشش بهزیستی نیز یک هزار و 43 دانش‌آموز است.

محمدی قیداری تصریح کرد: در حال حاضر 8 هزار و 318 پرونده مددکاری در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 667 مورد مربوط به زنان و خانواده و 4 هزار  و 35 خانوار در این حوزه مستمری‌بگیر هستند که 52 درصد از کل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

محمدی قیداری همچنین گزارشی از فعالیت اورژانس اجتماعی ارائه کرد و افزود: با توجه به اینکه اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند، در سه ماهه نخست امسال تعداد افراد مورد پذیرش قرار گرفته در این مرکز 4 هزار و 515 نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان نیز بر اساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی‌های علمی است، نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است، تصریح کرد: همچنین این معاونت با اجرای طرح‌های پیشگیرانه شامل پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های ژنتیکی و در دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب آگاه‌سازی و آموزش در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها، جوانان و زوج‌های جوان در محلات و پایگاه‌های سلامت اجتماعی در دفتر مشاوره و امور روانشناختی غربالگری کودکان 5 تا 6 سال و اجرای طرح محب برای ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و ارائه خدمات مشاوره حضوری و تلفنی نیز اقدامات قابل توجهی در راستای پیشگیری از آسیب‌ها انجام داده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول