اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت‌نام 17 آموزشگاه آزاد برای دریافت وام کرونایی در نوشهر

رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید دستغیب نوشهر گفت: ۱۷ آموزشگاه آزاد زیرپوشش فنی‌وحرفه‌ای برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند و برخی نیز به بانک معرفی شدند و در آستانه دریافت وام کرونایی هستند.

ثبت‌نام 17 آموزشگاه آزاد برای دریافت وام کرونایی در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدرضا محمدحسینی شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالت دارد، اظهار کرد: در مازندران تعداد ۲۲ مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای غیررسمی است، افزود: مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای نوشهر دارای ۸ کارگاه با ۹ مربی در رشته‌های جوشکاری، درودگری، هنرهای نمایشی، هنرهای چوبی، مکانیک و برق فعالیت آموزشی دارد و در داخل هر کارگاه حرفه‌های مختلفی آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید دستغیب نوشهر تصریح کرد: براساس نیازسنجی‌هایی که صورت می‌گیرد و متقاضیانی که به ما مراجعه می‌کنند به بخش پذیرش در این مرکز اعلام کردیم تا همه کسانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند و هر رشته‌ای که مدنظر آنها است ثبت‌نام برای آنها انجام شود تا بتوانیم یک برنامه‌ریزی اصولی برای ارائه آموزش به آنها داشته باشیم.

وی درباره فعالیت‌های پیرامون اوقات فراغت در ایام تابستان، گفت: با وجود استقبال خانواده‌ها، ولی به دلیل شیوع کرونا محدود کردیم و نتوانستیم ظرفیتی که در سال‌‌‌های قبل جذب می‌کردیم را امسال داشته باشیم.

رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید دستغیب شهرستان نوشهر با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی ما در بخش خصوصی نیز فعال است، تصریح کرد: در شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت دارای بیش از ۹۰ آموزشگاه فعال داریم که در رشته‌های مختلف آموزش‌های ‌مهارتی می‌دهند و این در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی در حال اجرایی شدن است زیرا همه امکانات را نمی‌توان در یک مرکز آموزشی تجمیع کرد و بنابراین اصل ۴۴ قانون اساسی در سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای تقریباً در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در آموزشگاه‌های آزاد تحت پوشش فنی‌و‌حرفه‌ای در قالب رشته‌های مختلفی از جمله نقشه‌کشی، معماری، مراقبت‌های زیبایی، خیاطی، کامپیوتر و امثالهم آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: بیشترین آسیب در شرایط کرونایی به همین آموزشگاه‌های آزاد وارد شده است چون برخی از همین آموزشگاه‌ها ساختمان اجاره‌ای دارند و بر این اساس نتوانستند فعالیتی داشته باشند و در نهایت چند ماهی است که توانایی پرداخت اجاره ساختمان را از دست دادند و در حالی که مدتی قبل تا حدودی فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال شده بودند ولی باز شاهد موج دوم وضعیت قرمز کرونایی شدیم و مجدداً به ناچار آموزشگاه‌ها تعطیل شدند.

محمدحسینی تصریح کرد: تعداد ۱۷ آموزشگاه آزاد تحت پوشش فنی‌و‌حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند و برخی نیز به بانک معرفی شدند و در استان دریافت وام کرونایی هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی برخی آموزشگاه‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در زمینه تولید ماسک بسیار خوب عمل کردند به طوری که تعداد ۸۰ هزار ماسک از ۱۰ اسفند ۹۸ تا ۲۴ اردیبهشت ۹۹ تولید و در اختیار بیمارستان‌ها و مردم قرار گرفت و البته در این بین کمک نقدی نیز از سوی آموزشگاه‌های آزاد به ارزش ۶۰ میلیون ریال صورت گرفت و با خرید دستکش و دیگر اقلام بهداشتی کرونایی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید دستغیب شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی فنی‌و‌حرفه‌ای به سمت روستاها نیز سوق داده شدند، گفت: همچنین این آموزش‌ها در مناطق آسیب دیده مشخص، در شهرستان‌های چالوس و نوشهر نیز تحت پوشش داده شدند.

وی ابراز کرد: همکاری برای آموزش مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در زندان‌ها، پادگان‌ها، نیروی دریایی و دریابانی نیز داریم و از سوی دیگر با دانشگاه‌های سطح شهرستان نیز برای دروس عملی دانشجویان تعامل و همکاری بسیار خوبی وجود دارد و دانشجویان دروس عملی خود را در همین فضای کارگاهی مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای نوشهر انجام می‌دهند.

محمدحسینی ادامه داد: با ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهزیستی، کمیته امداد و بسیج سازندگی هم برای آموزش مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در نقاط دور دست نیز تفاهم‌نامه و همکاری داریم.

وی عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد نیز ارائه می‌کنیم که این آموزش‌ها کوتاه‌مدت و کاملاً کاربردی است و سبب ایجاد انگیزه برای افراد شده تا برای ورود به بازار کار پس از گذراندن دوران کمپ لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید دستغیب شهرستان نوشهر درباره عملکرد سال ۹۸ این مرکز، بیان کرد: ۳۴۸ هزار و ۸۰ نفر ساعت تعهد برای آموزش دادن داشتیم که از این میزان ۳۴۶ هزار و ۶۲۶ نفر ساعت تعهد اجرایی شده و از نظر آماری 99.5 درصد تعهدات محقق شده است.

وی افزود: از تیرماه سال ۹۶ آزمون‌های این مرکز به صورت آنلاین انجام می‌شود به طوری که در آزمون سال گذشته 6 هزار و 824  نفر از شرکت کننده، تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ نفر آزمون آنلاین دادند.

محمدحسینی اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به شرایط اقتصادی جامعه آموزش‌های مهارت فنی‌و‌حرفه‌ای در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نوشهر بیشتر دیده شود تا بتوانیم تجهیزات آموزشی مورد نیاز را به‌روز تهیه کنیم تا نسل جوان آموزش‌های نوین را دریافت کند.

وی تصریح کرد: پذیرش برای ارائه آموزش مهارتی در مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای نوشهر از سن ۱۵سال به بالا است ولی در آموزشگاه‌های آزاد تحت پوشش این مرکز از سن ۱۲ سال به بالا پذیرش صورت می‌گیرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید دستغیب شهرستان نوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی فنی‌و‌حرفه‌ای در بخش‌های ثابت و سیار به طور کامل رایگان است ولی در بخش خصوصی با نرخ مصوبه سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای آموزش ارائه می‌شود.

انتهای پیام / ۸۶۰۱۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول