اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح ارتقای روستای یل‌آباد ساوه به شهر تقدیم دولت شده است

بخشدار مرکزی ساوه با اشاره به ارتقای روستای یل آباد به شهر گفت: این مهم با توجه به سرانه جمعیتی و اجرای امور تخصصی و کارشناسی در مجموعه وزارت کشور و تقسیمات کشوری انجام شده و از طریق وزارت کشور به دولت تقدیم شده تا موافقت مصوبه آن گرفته شود.

طرح ارتقای روستای یل‌آباد ساوه به شهر تقدیم دولت شده است

 کیوان گودرزی راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به عدم وجود دهیاری در 46 روستای ساوه اظهار کرد: با وجود فقدان دهیاری برای اغلب این روستاها عملیات زیرساختی مانند اصلاح شبکه برق و آب بهسازی و نوسازی راه روستائی، تعیین تکلیف اراضی مسکونی انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت رونق و توسعه گردشگری در روستاها بیان کرد: در این راستا روستای یولاق در جذب گردشگر و توریست، مورد توجه قرار گرفته و شهرک سازی در آن ایجاد شده است.

روستای یولاق در جذب گردشگر و توریست، مورد توجه قرار گرفته و شهرک سازی در آن ایجاد شده است

بخشدار مرکزی ساوه خاطرنشان کرد: هم اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی مجتمع خدماتی و رفاهی چند منظوره در این منطقه هستیم و علاوه بر آن یک هکتار و نیم زمین برای احداث پارک به این روستا اختصاص یافته است.

گودرزی‌راد با اشاره به این که در روستای بندچای از توابع بخش مرکزی ساوه بوم‌گردی اجرا شده است، بیان کرد: همچنین برای تبدیل منطقه گردشگری در محوطه سدالغدیر و احیای کاروانسرای باغ شیخ در روستای احمد آباد تلاش شده است.
وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این اثر تاریخی کاروانسرای باغ شیخ ثبت ملی شده و در صورت توافق با مالک بنا، اقدامات قانونی واگذاری این ابنیه اقدام خواهد شد.
بخشدار مرکزی ساوه با اشاره به ارتقای روستای یل آباد به شهر گفت: این مهم با توجه به سرانه جمعیتی و اجرای امور تخصصی و کارشناسی در مجموعه وزارت کشور و تقسیمات کشوری انجام شده و از طریق وزارت کشور به دولت تقدیم شده تا موافقت مصوبه آن گرفته شود.

طرح ارتقای روستای یل آباد به شهر با توجه به سرانه جمعیتی و اجرای امور تخصصی و کارشناسی در مجموعه وزارت کشور و تقسیمات کشوری انجام و از طریق وزارت کشور به دولت تقدیم شده تا موافقت مصوبه آن گرفته شود

گودرزی‌راد با اشاره به رها شدن نخاله‌های ساختمانی و برهم زدن چهره مسیر ساوه به یل آباد گفت: از میدان ولایت ساوه تا سه کیلومتر (جاده یل آباد) در داخل حریم شهری و هرگونه اقدامات مدیریت شهری بر عهده شهرداری ساوه و مابقی در اختیار اداره حمل و نقل و راهداری این شهرستان (در حوزه ایمنی و تعریض)  است، نسبت به رایزنی با شهرداری ساوه در بحث نخاله‌های ساختمانی (سه کیلومتر داخل حریم شهری) اقدام خواهد شد.


وی در خصوص حادثه خیز بودن راه ورودی روستای یل‌آباد ساوه نیز گفت: با هماهنگی‌های انجام شده اداره راه و شهرسازی مکلف شده طرح اصلاح هندسی (راه دسترسی ورودی این روستا) را پیگیری تا نسبت به حذف پیچ خطرناک و ایجاد جاده‌ای مستقیم در قالب (الحاق به طرح) انجام شود.
بخشدار مرکزی ساوه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده این بخشداری در یک سال اخیر افزود: جدول گذاری به طول 7000 متر طول در روستاهای دارای دهیاری، حدود 50 هزار متر مکعب آسفالت سازی معابر، 2500 متر مکعب پیاده رو سازی جمعا(با اعتبار بالغ بر 35 میلیارد ریال ) انجام شده است.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بخشداری در این مدت را مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و اظهار کرد: در سال 98، از طریق کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری‌ها و بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز 245 پرونده تکمیل و به استان مرکزی ارجاع شد.

از طریق کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری‌ها و بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز 245 پرونده تکمیل و به استان مرکزی ارجاع شد

وی بیان کرد: سال گذشته برای 104 پرونده رای صادر و 37 رای اجرا شد و611 پروانه ساختمانی داخل حریم روستا صادر و درآمدی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان (شامل صنعتی، مسکونی ، تجاری، دیوار کشی و ... ) ایجاد شد.

گودرزی راد تصریح کرد: همچنین در این مدت برای 21  روستا در بحث معابر، فضای سبز، احداث ساختمان دهیاری، آرامستان، سر فصل فرهنگی و آتش نشانی اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به این که در 14 روستای دیگر نیز حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان در این سرفصل‌ها هزینه شد، گفت: در 21 روستای دیگر بخش مرکزی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش‌های مذکور هزینه عمرانی انجام شد.

بخشدار مرکزی ساوه در خصوص شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی این شهرستان گفت: اغلب دهیاران عضو این تعاونی هستند و درآمدهایی که از اجرای پروژه های مختلف در روستاها کسب می‌شود بخش عمده‌ای از آن به این تعاونی اختصاص می‌یابد.
گودرزی راد با بیان این که این شرکت تعاونی، تنها شرکت تعاونی دهیاری فعال استان در بخش مرکزی ساوه است، افزود: برای این که اعتبارات دهیاری از تعاونی خارج نشود و قدر سهمی از سود حاصل پروژه‌ها  به حساب دهیاری برگردد، برخی از پروژه‌ها را این شرکت تعاونی برعهده دارد.
وی در خصوص توسعه فعالیت‌های این شرکت تعاونی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده یک قطعه زمین 5 هکتاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل این شرکت تعاونی شده  تا کارگاه تولید قطعات بتنی و فلزی (جاده نوبران) رونق بیشتری گیرد.

 یک قطعه زمین 5 هکتاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل این شرکت تعاونی شده  تا کارگاه تولید قطعات بتنی و فلزی (جاده نوبران) رونق بیشتری گیرد 

وی بیان کرد: تولید قطعات بتنی (انواع کفپوش پلیمری و پرسی) که بصورت عمومی و تعاونی تولید و در استان مرکزی و سایر استان‌ها به فروش می‌رسد توانسته اشتغال پایدار ایجاد و نیازمندی‌های شهرستان در این حوزه را تامین کند.

گودرزی‌راد گفت: در یک سال اخیر پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی به ارزش  3 میلیارد و 200 میلیون تومان توسط  تعاونی‌های دهیاری در بخش‌های مختلف (کفپوش، آسفالت، جدول گذاری و لکه گیری ) انجام داده است.
وی با اشاره به این که ساوه به عنوان قطب تولید انار و انواع سردرختی و کشاورزی حائز جایگاه ویژه‌ای در کشور است، افزود: مصمم به راه اندازی بزرگ‌ترین پایانه محصولات کشاورزی به خصوص انار با قابلیت‌های متعددی مانند سردخانه نگهداری تولیدات کشاورزی در ساوه هستیم که این مهم در حال طی مراحل اداری است.
بخشدار مرکزی ساوه در خصوص افزایش امنیت در روستاها اظهار کرد: نصب دوربین نظارتی و کنترل تردد روستا بر اساس قانون، پس از بررسی در کمیته امنیتی این بخش  با اعتبار دهیاری در ساختمان دهیاری انجام می‌شود و با توجه به تقاضای روستائیان در نصب این گونه دوربین‌ها  در مبادی ورودی و مراکز حساس منع قانونی به لحاظ تخصیص اعتبار از دهیاری دارد اما از طریق همیاری (مشارکت خیرین) مشکلی ندارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول