اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حال و روز خوب صادرات در شرق کشور/ ارزآوری ۱۸۶ میلیون دلاری صادرات

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: در چهار ماهه امسال یک میلیون و ۴۹ تن کالا به ارزش بیش از ۱۸۶ میلیون و ۱۱۳ هزار دلار از طریق گمرکات استان صادر شده است.

حال و روز خوب صادرات در شرق کشور/ ارزآوری ۱۸۶ میلیون دلاری صادرات

محمدعلی خاشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند به تشریح صادرات و واردات کالا از کمرگات استان خراسان‌جنوبی پرداخت و اظهار داشت: طی چهار ماهه امسال یک میلیون و ۴۹ تن کالا از طریق گمرکات استان صادر شده است.

وی بیان داشت: ارزش کالاهای صادر شده بیش از ۱۸۶ میلیون و ۱۱۳ هزار دلار است که از نظر ارزش ۹۸ درصد و از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

از مجموع کالاهای صادر شده ۳۵ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۳۸ دلار آن مربوط به کالا‌های تولیدی استان بوده است

 

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از مجموع کالاهای صادر شده ۳۵ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۳۸ دلار آن مربوط به کالا‌های تولیدی استان بوده که از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود انجام شده است.

خاشی صیفی‌جات، هیدروکربنات سبک و سنگین، گازوئیل، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، مواد غذایی مجاز از جمله نمک، تخم‌مرغ و گوشت مرغ را از جمله اقلام صادراتی از مرزهای استان عنوان کرد که به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

وی مطرح کرد: همچنین طی این مدت پنج هزار و ۲۹۸ فقره پروانه به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۸۷۹ دلار به وزن بیش از ۵۷۵ هزار تن از محل ماده ۱۱۶ صادر شده است.

صادرات ماده ۱۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۳۷ درصد و از نظر وزن ۷۷ درصد افزایش داشته است

 

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه صادرات ماده ۱۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۳۷ درصد و از نظر وزن ۷۷ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: اقلام صادراتی شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور و ایزوگام بوده است.

خاشی از تشکیل هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۵۹ هزار و ۷۳۵ دلار به وزن ۹۷ تن خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه تغییری نداشته ولی از نظر ارزش ۹۹ درصد و وزن ۸۵ درصد کاهش یافته است.

عمده اقلام وارداتی به استان شامل بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی و ماسک بوده است که از کشورهای همسایه وارد شده است

 

وی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی به استان شامل بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی و ماسک بوده است که از کشورهای همسایه وارد شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بخش امانات پستی نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش یک هزار و ۲۰۰ دلار به وزن ۹۷ کیلوگرم تشکیل شده، بیان داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۷۹ درصد، از لحاظ ارزش ۲۱ درصد و وزن ۴۴درصد کاهش داشته است.

خاشی ادامه داد: همچنین طی این مدت هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش دو هزار و ۱۷۵ دلار به وزن ۴۲ کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظرتعداد اظهارنامه ۱۳۳ درصد و از نظر ارزش ۵۰۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۶۳۸ دستگاه کامیون به وزن ۴۳ هزار و ۸۷۰ تن کالا به کشور همسایه ترانزیت شده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقلام ترانزیت شده به کشور افغانستان از گمرک ماهیرود فوفل، کود اوره و پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور است که از کشور‌های هندوستان، امارات، روسیه، ترکیه، اندونزی، چین و ترکمنستان حمل شده است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول