اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آرامشی که شکارچیان از جانوران دنا می‌گیرند/جریمه‌های سنگین قانونی برای شکار کل و بز

شکارچیان غیرمجاز دام هرازگاهی به جان جانوران پارک ملی دنا می‌افتند و با شکار کل و بز آرامش را از این منطقه می‌گیرند.

آرامشی که شکارچیان از جانوران دنا می‌گیرند/جریمه‌های سنگین قانونی برای شکار کل و بز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا از مهمترین ذخیره‌گاه‌های زیست کره جهان ظرفیتی مهم برای حفظ بیش از 320 گونه جانوری است که میراث گرانبهای طبیعی به شمار می‌رود.

منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا با مساحت بیش از 255 هزار هکتار، زیستگاه 320 گونه جانوری است و وجود بیش از 100 چشمه رودخانه و 1200 گونه گیاهی دنا را به زیستگاه جانوری مختلف تبدیل کرده است.

 

این ذخیره‌گاه گونه‌های جانوری شامل انواع پرندگان، خزندگان، پستانداران و آبزیان را  در دل خود جای داده است که کل و بز، خرس قهوه‌ای، خوک وحشی و پلنگ، گرگ و روباه، کفتار و شغال، موش کور، سنجاب ایرانی، خرگوش، سمور،  راسو، خفاش، جوجه تیغی، سیاه گوش و عقاب طلایی از جمله مهمترین گونه‌های این منطقه حفاظت شده به شمار می‌رود.


داشتن این ذخیرگاه‌ها ظرفیت مهمی برای کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود اما متاسفانه هرازگاهی سودجویان به جان پارک ملی دنا می‌افتند و آرامش جانوران و موجودات ساکن در این ذخیرگاه‌ها را بر هم می‌زنند.

 

روز گذشته هم سه نفر شکارچی غیرمجاز به جان جانوران این پارک افتادند خبری که مدیرکل محیط زیست امروز رسانه‌ای کرد که 3 شکارچی غیرمجاز به همراه دو راس بز کوهی و یک قبضه اسلحه کلاشینکف و 30 تیر غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست دنا دستگیر شدند.

 سید اسداله هاشمی با بیان اینکه محیط‌بانان حین گشت‌زنی و پایش در منطقه حفاظت شده دنا متوجه شلیک تیر در این منطقه شدند، افزود: آنها پس از حضور در منطقه متوجه 3 نفر شکارچی متخلف شده و موفق می‌شوند شکارچیان را به همراه لاشه 2 راس بز کوهی شکار شده اسلحه و تیر غیرمجاز اعمال قانون کنند.

وی با اشاره به اینکه با این افراد به شدت برخورد می‌شود، گفت: جریمه 150 میلیون تومانی برای این افراد منظور شده است، ضمن اینکه مطابق قانون برای شکار هر راس بز کوهی 75 میلیون و کل(پازن) 25 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته می‌شود که  جدای از جریمه کیفری است.

 


این مسوول عنوان کرد: بنابراین و با توجه به جرائم اعمال شده در قانون، توصیه می‌شود متخلفین شکار هشدارهای محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه‌های حیات وحش بردارند در غیر اینصورت مطابق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول