اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های استراتژیک چین و ترکمنستان

کارشناس نظامی سفارت چین در ترکمنستان از توسعه همکاری استراتژیک با «عشق آباد» خبر داد.

توسعه همکاری‌های استراتژیک چین و ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «لی کمین» کارشناس مسائل نظامی سفارت چین در «عشق آباد» در بیانیه رسمی به مناسبت نود و سومین سالگرد ارتش آزادی‌خواه خلق چین از ادامه توسعه همکاری نظامی با ترکمنستان خبر داد.

در این بیانیه کمین گفت: در تاریخ یکم آگوست سال جاری نود و سومین سالگرد ارتش آزادی‌خواه خلق چین برگزار می‌شود. در این مدت راه دشوار ایجاد ارتش قوی طبق دستور «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین را طی کردیم.

وی افزود: توسعه صلح‌آمیز سیاست چین است که طی ده‌ها سال اخیر چین سیاست خارجی صلح‌آمیز را اجرایی می‌کند و ضد سلطه‌گری جهانی و استفاده از قدرت ایستاده است.

کارشناس تصریح کرد: چین به امور داخلی کشورها دیگر دخالت نمی‌کند و هرگز برای رسیدن به سلطه گری تلاش نکرده اما در دنیای معاصر برای توسعه زیرساخت‌های دفاعی اقدام می‌کند.

مقام چینی خاطر نشان کرد: سال 2020 برای تمام کشورهای جهان سال دشواری است. اپیدمی «کووید-19» در سراسر جهانی گسترش می‌یابد که به دلیل اقدامات عاقلانه چین مردم به سرعت این بیماری را تحت کنترل قرار داد و «پکن» تجربه خود را به جامعه بین‌المللی ارائه می‌دهد.

کمین اظهار داشت: ارتش آزادی‌خواه خلق چین نیز در زمینه مبارزه با اپیدمی نه تنها در چین بلکه در عرضه بین‌المللی کار می‌کند که ویروس مرز ندارد و همکاری بهترین اسلحه در مبارزه با اپیدمی است.

این کارشناس ادامه داد: شی سینگ پینگ پیشنهاد ساخت زیرساخت‌های واحد بهداشتی را مطرح و از کشورهای بسیاری در جهان مانند ترکمنستان حمایت کرد. قطعا از طریق همکاری چین، ترکمنستان و دیگر کشورها ما این مشکلات را حل خواهیم کرد.

کمین گفت: ترکمنستان و چین شرکای استراتژیک هستند و ارتش‌های دو کشور تلاش برای توسعه همکاری کرده  و نتایج مطلوب در این زمینه کسب کرده‌اند.

کارشناس چینی در پایان تصریح کرد: ما اعتماد داریم که تلاش رؤسای ترکمنستان و چین، رؤسای ارتش‌ها حتما منجر به پیشرفت‌های قابل توجه می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول