اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراکز نقاهتگاهی مشهد مجدد راه اندازی می‌شود

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با حضور در مرکز تکمیل درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از راه اندای مجدد مراکز نقاهتگاهی خبر داد.

مراکز نقاهتگاهی مشهد مجدد راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، محمد صادق براتی در حاشیه بازدید از مرکز تکمیل درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ اظهار کرد: با تصمیم استاندار خراسان رضوی مراکز نقاهتگاهی که از گذشته پیش‌بینی شده بود به طور مجدد راه‌اندازی می‌شود و در یکی از این مراکز پذیرش بیمار انجام شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به چگونگی پذیرش افراد در مراکز تکمیل درمان بیان کرد: افرادی که وضعیت جسمانی مناسبی دارند و نیازی به مراقبت‌های بیمارستانی ندارند اما تست آنها مثبت است و علائم بیماری در آنها وجود دارد به این مراکز مراجعه می‌کنند و پس از گذراندن دوران نقاهت و بهبودی کامل از این مراکز خارج می شوند.

وی افزود: در این راستا گروه دوم افرادی هستند که در بیمارستان‌ها از خدمات درمانی استفاده کرده و شرایط مناسبی پیدا کرده‌اند و به دلیل محدودیت تخت‌های بیمارستانی به این مراکز برای ادامه روند بهبودی هدایت می‌شوند تا مقداری از فشار مراکز درمانی کاسته شود.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: مرکز تکمیل درمان با نام «شهدای سلامت مشهد» به منظور طی دوران نقاهت مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

محسن ذاکریان  با بیان اینکه در این مرکز مبتلایان به کرونا که نیازمند بستری و خدمات بیمارستانی نیستند بعد از بهبودی نسبی و به منظور طی کردن دوره نقاهت پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این مرکز دستگاه‌های اکسیژن و تخصصی هم پیش‌بینی شده است و تیم پزشکی هم به صورت شبانه‌روزی در آن مستقر است.

مرکز تکمیل درمان شهدای سلامت مشهد با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول