اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا | اعتراضات پورتلند به شب شصتم کشیده شد

اعتراضات در شهر پورتلند ایالت اورگان با وجود حضور نیرو‌های پلیس فدرال برای شصتمین شب متوالی ادامه پیدا کرد و تظاهرات‌کنندگان علیه نژادپرستی و رفتار این نیرو‌های فدرال به اعتراض پرداختند.

آمریکا | اعتراضات پورتلند به شب شصتم کشیده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، اعتراضات در شهر پورتلند آمریکا بعد از شصتمین شب متوالی با حضور نیرو‌های پلیس فدرال ادامه پیدا کرد و بار دیگر به خشونت کشیده شد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، این معترضان برای اعتراض علیه نژادپرستی، اعزام نیرو‌های پلیس فدرال و روش‌هایی که آنان برای دستگیر کردن معترضان استفاده می‌کنند، به خیابان‌های این شهر ریخته‌اند.

پس از آنکه گروهی از معترضان بامداد یکشنبه اقدام به سرنگون کردن حصار بیرونی دادگاه فدرال شهر پورتلند کردند، اداره پلیس این شهر، وضعیت بروز آشوب در این شهر را اعلام کرد.

هفته گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای کمک به حفظ نظم و قانون و محافظت از دادگاه فدرال شهر پورتلند نیروهای پلیس فدرال را به این شهر اعزام کرد.

معترضان روز گذشته در اطراف این دادگاه آتش‌ افروختند و تلاش کردند فنس‌های اطراف آن را بشکنند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»، پلیس شهر پورتلند گفته در جریان این اعتراضات که بر اساس گزارش‌ها به خشونت کشیده شده، کیفی حاوی «کوکتل مولوتف» (نوعی بمب دست‌ساز) و خشاب‌های پر اسلحه را کشف کرده‌اند.

اداره پلیس پورتلند گفته این کیف مشکوک را در پارک «لوانسدیل»، در امتداد خیابانی که دادگاه فدرال این شهر در آن واقع شده کشف کرده‌اند. 

واکنش‌ها به پیدا شدن این کیف در رسانه‌های اجتماعی متفاوت بوده است. برخی گفته‌اند این کشف نشان می‌دهد که معترضان مسالمت آمیز هستند، برخی دیگر نیز معتقدند رها کردن این کیف در این خیابان، برای بی‌اعتبار کردن معترضان انجام شده است.

راشا تودی نوشته اعتراضات شبانه این شهر به طور فزاینده‌ای خشونت‌آمیز شده‌ است.

مأموران پلیس فدرال به استفاده از روش‌های غیرقانونی و همچنین زور علیه معترضان در این شهر متهم شده‌اند. معترضان از وسایل آتش‌بازی، پرتابه‌ها، لیزرها و سلاح‌های دیگر برای حمله به پلیس استفاده کرده‌اند.

 

 

بعد از قتل یک سیاهپوست آمریکایی به نام جورج فلوید به دست یک مأمور سفید پوست در شهر مینیاپولیس، اعتراضات ضدنژادپرستی در شهر پورتلند آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول