اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ادغام دانشگاه کوثر بجنورد خلاف قانون است / رؤسای دانشگاه‌ها به قانون پای‌بند باشند

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبه ۶ مردادماه سال ۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر این اساس ادغام دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد خلاف قانون است و رؤسای دانشگاه‌ها به‌عنوان مجری این قانون باید پای‌بند به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

ادغام دانشگاه کوثر بجنورد خلاف قانون است / رؤسای دانشگاه‌ها به قانون پای‌بند باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امروز ۶ مردادماه سالروز تصویب قانونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است که این روزها نه تنها بر اجرای آن اهتمامی نمی‌شود، بلکه قوانینی نیز در راستای خلاف بر روح حاکم بر این قانون در کشور و به‌خصوص خراسان شمالی تصویب می‌شود.

مصوبه ۲۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی که رؤسای دانشگاه‌ها را موظف به اجرای تفکیک جنسیتی از حداقل شرایط تا حداکثر آن می‌کند، این روزها با مصداقی مشخص در خراسان شمالی، نادیده گرفته‌شده است.

در فصل اول حفظ حدود اخلاق اسلامی در برخوردها و معاشرت‌ها و نخستین مورد آن اعلام‌شده که دانشجویان زن و مرد لازم است در کلاس‌های درس در دو ردیف جداگانه بنشینند و در تبصره این بند قانونی آورده شده؛ هرگاه در دانشگاهی جدا کردن کلاس‌های مخصوص زنان و مردان میسر باشد و مشکلی از لحاظ بودجه و کیفیت تحصیل به وجود نیاورد کلاس‌ها باید جدا باشد.

اما به نظر می‌رسد ادغام، انحلال و یا هر عنوان دیگری که بر ازبین بردن ماهیت دانشگاه کوثر توسط دانشگاه بجنورد گفته می‌شود، خلاف نص صریح این قانون است. در این باره، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

مصوبه ۶ مرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد غفلت واقع شده است

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به این قانون مصوب در سال ۶۶، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۶۶ مبنی بر تفکیک جنسیتی تا حدممکن در دانشگاه‌ها صراحت دارد و رؤسای دانشگاه‌ها به‌عنوان مجری این قانون نباید در اجرای وظایف خود کوتاهی کنند.

وی با ابراز تأسف نسبت به‌غفلت در اجرای این مصوبه قانونی و مهم تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها حتی بر تفکیک جنسیتی کلاس‌های معارف در دانشگاه‌ها خرده می‌گیرند درحالی‌که نمی‌دانند این جداسازی عین اجرای قانون است و هرگونه مخالفت‌ها، خلاف با قوانین مصوب کشور محسوب می‌شود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی ایجاد دانشگاه دولتی و دخترانه کوثر بجنورد را بر اساس همین رویه قانونی و اسلامی در کشور دانست و گفت: وجود این دانشگاه برای استان خراسان شمالی یک ارزش و اعتبار است و باید به هر طریقی در حفظ و تقویت آن اقدام کرد.

همه مسؤولان باید دانشگاه کوثر را تقویت و حفظ کنند

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی افزود: این دانشگاه بر اساس ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی تأسیس شده و همه از نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و مسؤولان دانشگاه‌ها به‌خصوص رؤسای دانشگاه‌های بجنورد و کوثر باید بر تقویت و پایداری این دانشگاه اهتمام ورزند.

وی با تأکید مجدد بر اهمیت حضور دانشگاه دخترانه کوثر در بجنورد گفت: این دانشگاه برای ما یک افتخار و ارزش است که با توجه به ظرفیت‌های فراوان آن، هم‌اکنون مورد استقبال بسیاری از خانواده‌های مقید به امور دینی در سراسر کشور قرارگرفته است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی یادآور شد: بسیاری از دانشگاه‌های ما در استان مشکل کمبود دانشجو را تجربه می‌کنند اما این دانشگاه با نگاه دینی مردم ولایی و انقلابی کشورمان در زمره دانشگاه‌هایی با حداکثر ظرفیت دانشجو در حال فعالیت است و این نشان از اهمیت و نوع نگاه مردم کشور و استان‌ دارد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی بر حل شدن مشکل کلاس‌های این دانشگاه با استفاده از فضای فعلی و جدیدالاحداث دانشگاه کوثر تأکید کرد و افزود: محل جدیدالاحداث دانشگاه کوثر از اعتبارات سفر رهبری و پس‌ از آن با کمک‌های استانی و کشوری بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می‌توان آن را برای حضور دانشجویان آماده کرد.

وی درباره برخی زمزمه‌ها مبنی بر فروش این ساختمان گفت: اعتبارات سفر رهبری برای این محل و ساختمان هزینه شده و امکان فروش آن وجود ندارد.

اگر ادغام نیست پس چیست؟

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی ضمن اعتراض به تصمیم‌های اخیر مبنی بر ایجاد ساختمانی در داخل دانشگاه بجنورد به نام دانشگاه کوثر گفت: این اقدام اگر مصداق ادغام دانشگاه کوثر با دانشگاه بجنورد نیست، پس چه عنوانی را می‌توان به آن نسبت داد؟

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی در انتها از رؤسای دانشگاه‌های استان به‌عنوان مجریان قانون درخواست کرد تا تحصیل در دانشگاه کوثر را با شرایط قانونی تسهیل کنند و بر حفظ و تقویت آن به‌صورت منفک از سایر دانشگاه‌های استان اقدام جدی کنند و نسبت به اقداماتی که مخالف قوانین صریح کشور است، خودداری کنند.

به گزارش فارس، طی هفته‌های گذشته محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی از نامه‌نگاری وزارت علوم با خراسان شمالی برای ادغام یا انحلال دانشگاه دخترانه کوثر سخن به میان آورده بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول