اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان شناسایی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری استان سمنان در قالب کتابچه سرمایه‌گذاری جمع‌آوری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات سمنان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موقوفات زیادی در گوشه و کنار شهرهای استان وجود دارد و به‌واسطه موقعیت خوبی که دارند، از ظرفیت مناسبی جهت سرمایه‌گذاری برخوردارند.

وی افزود: متأسفانه برخی از این موقوفات در گذر زمان از حیض انتفاع خارج‌شده و قابلیت بهره‌برداری ندارند و یا باید به علت فرسایش بنا، با قیمت بسیار اندک به اجازه واگذار می‌شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این موقوفات منجر به افزایش بهره‌وری و بالا رفتن عواید موقوفات به میزان قابل‌توجهی می‌شود.

وی عنوان کرد: عواید موقوفات طبق نظر واقف در همان مکان و در زمانی که واقف در وقفنامه تعیین کرده، اجرای نیت می‌شود و ازآنجایی‌که بسیاری از موقوفات دارای نیات فرهنگی و اجتماعی هستند، منجر به رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد شد.

تدینی گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات در سطح استان در حال اجراست که تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: متقاضیان زیادی جهت سرمایه‌گذاری در موقوفات مراجعه کرده و متقاضی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شناسایی‌شده هستند که پس از طی فرایندهای لازم نسبت به آغاز عملیات سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام خواهد شد و قطعاً این افراد به دلیل اقدام خود که منجر به شکوفایی موقوفه می‌شود، در ثواب کار نیک واقف نیز شریک خواهند بود.

او خاطرنشان کرد: کلیه افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در موقوفات هستند می‌توانند با مراجعه به معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام/74004/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول