اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌پهلوگیری 528 فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی‌/ورود 4 فروند کانتینر‌بر نسل هفتم

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر، 528 فروند شناور کانتینری در بندرشهید رجایی پهلودهی شد که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، رشد 14 درصدی دارد.

‌پهلوگیری 528 فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی‌/ورود 4 فروند کانتینر‌بر نسل هفتم

‌علی‌رضا محمدی‌ کرجی‌ران‌ در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: مجتمع بندری شهید رجایی مهمترین بندر کانتینری کشور به شمار می‌آید که با برخورداری از 12 اسکله کانتینری، 90 درصد از عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کانتینری بندر شهید رجایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر‌ماه، 528 فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی پهلودهی شد‌ که عملیات تخلیه و بارگیری 482 هزار TEU کانتینر طی این مدت به ثبت رسیده است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد 14 درصدی در پذیرش کشتی‌های کانتینری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: از این تعداد شناور، چهار فروند کشتی کانتینر‌بر نسل هفتم (مگاسایز) بوده که با بهره گیری از دستگاه‌های مدرن و نیروهای متخصص نرم تخلیه و بارگیری به 160 باکس (BOX) در ساعت ارتقاء یافته است.

محمدی کرجی‌ران بیان کرد: تداوم پهلودهی این شناورها که البته متعلق به ناوگان ملی کشور است می‌تواند زمینه ساز تحولی مطلوب در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهایی کانتینری پدید آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول