اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرونا و بیکاری جوانان تحصیل‌کرده کرمانشاه/ رتبه اولی که با دومی خیلی فاصله دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در مورد نرخ بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، ما در کشور رتبه اول را داریم اولی که با دومی خیلی فاصله دارد.

کرونا و بیکاری جوانان تحصیل‌کرده کرمانشاه/ رتبه اولی که با دومی خیلی فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسن عزیزی امروز در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تعاون کار و رفاه اجتماعی که با حضور حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد بر افزایش اشتغال در استان  تاکید داشت.

وی با بیان اینکه جوانان جویای‌کار و دانش‌آموخته بیشترین صدمه را از تاثیرات کرونا دیده‌اند، اضافه کرد: در مورد نرخ بیکاری جوانان تحصیل‌کرده ما، در کشور رتبه اول را داریم اولی که با دومی خیلی فاصله دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اظهار امیدواری ادامه داد: با تدوین سند اشتغال استان کرمانشاه امید است نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی راهکار کاهش نرخ بیکاری در میان دانش‌آموختگان دانشگاهی را مهارت آموزی دانشجویان در رشته های فنی و حرفه ای همسو با رشته دانشگاهی دانست

حیدری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار داشت: وضع اشتغال استان‌های حاشیه کویری کشور بسیار بهتر از استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با این همه جاذبه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی طبیعی اقتصادی و مرزی نتوانسته در ایجاد اشتغال موفق عمل کند، دلیل آن این است که در استان‌های دیگر تصمیم مدیران و فعالیت‌های جامعه هدفمند و برنامه محور است اما در کرمانشاه چنین نبوده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی  در خصوص سامانه گرمسیری در غرب استان کرمانشاه، گفت: مطالعات اولیه این سامانه برای 105 هزار هکتار از زمین ها در حوزه گرمسیری و سردسیری بسیار خوب بوده که واقعا اگر تحقق پیدا می‌کرد یک انقلاب برای تولید ثروت و قدرت در حوزه اقتصادی و اشتغال استان بود.

وی گفت: به دلیل اینکه طی 10 سال گذشته تا یکی دو سال گذشته با کمال تاسف این طرح از مسیر اصلی منحرف شد، البته تلاش می‌کنیم آنچه که حق استان است و آنچه وعده داده شده حتما تحقق پیدا کند.

حیدری، بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری استان، امکان پرورش و تامین 20 درصد از دام کشور و فعال شدن 6 مرز رسمی استان نظیر شوشمی، شیخ‌صله و بازارچه مرزی تیله‌کو را در ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد که با جدیت پیگیری می‌شوند.

محمدی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه نیز از کارگاه‌های و برنامه‌های آموزشی مشترک این اداره‌کل با سایر دستگاه‌ها و نهادها برای مهارت‌آموزی و کاهش نرخ بیکاری در جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد»: علاوه بر این کار چند کار مشخص همچون مرکز آموزش تولید پوشاک تخصصی، راه‌اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور را با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای تا از تمرکز و تجمع مربیان در سطح تهران جلوگیری  کنیم و همچنین احداث یک مدرسه هتل‌داری و آموزش هتل‌داری با همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی را در برنامه داریم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول