اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

ایجاد یک‌سوم اشتغال در کشور توسط کمیته امداد/ برگزاری جشنواره صنایع «روستا دوست»

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اجرای جشنواره صنایع روستا دوست در کشور، گفت: یک‌سوم اشتغال در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

ایجاد یک‌سوم اشتغال در کشور توسط کمیته امداد/ برگزاری جشنواره صنایع «روستا دوست»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امروز در نشست خبری در این نهاد، با اشاره به برنامه اشتغال کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد برنامه اشتغال متوجه روستاییان است.

وی ادامه داد: از ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده در سال ۹۸، بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه از سال گذشته وارد مشاغل دانش بنیان شده‌ایم،گفت: در همه استان‌ها با پارک‌های علمی و فناوری تفاهم‌نامه امضا کردیم.

عبدالملکی با اشاره به اجرای طرح صنایع روستا دوست،گفت: این صنایع سه ویژگی دارند؛ اول اینکه در مقیاس کوچک و روستا هستند؛ دوم اینکه به صرفه بوده و سوم اینکه فناوری ساده دارند.

وی بیان داشت: جشنواره صنایع روستا دوست برگزار می‌شود و از امروز ۶ مرداد لغایت ۶ شهریور، همه مخترعان و صنعتگران می‌توانند ایده خود را در سایت کمیته امداد ثبت کرده و ثبت‌نام کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به صنایع مختلف کاربردی در روستاها، یادآور شد:کمیته امداد از ایده‌ها و طرح‌های برتر حمایت می‌کند و خریدار دستگاه‌های ایجاد کننده اشتغال است و حمایت‌های لازم را می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به اهدای جوایز به ایده‌های برتر جشنواره صنایع روستا دوست، خاطرنشان کرد:به طرح برتر اول مبلغ ۱۵ میلیون تومان، به طرح برتر دوم ۱۳ میلیون و رتبه سوم ۱۱ میلیون تومان  پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان عامل مهم ایجاد اشتغال در روستاها هستند، تصریح کرد:کمیته امداد یک‌سوم کل اشتغال در کشور را ایجاد کرده است.

عبدالملکی ابراز داشت: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون ۳.۵ میلیون نفر دوره آموزش‌های مهارتی برگزار کرده است.

وی با اشاره به جزئیات برنامه کمیته امداد در حوزه مهارت آموزی، متذکر شد: آموزش‌های کسب و کار در کمیته امداد بر سه محور مقدماتی، مهارتی و پایدار سازی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه توجه به آموزش کسب و کار به صورت مجازی در دستور کار ما قرار دارد، افزود:بر اساس برنامه ششم توسعه، کمیته امداد ملزم است هر سال ۷۰ هزار فرصت شغلی یعنی ۳۵۰ هزار شغل ایجاد کند.

عبدالملکی با بیان اینکه ۴۹۳ هزار فرصت شغلی در ۳ سال ایجاد کرده است، ابراز داشت: امسال قصد ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی داریم که به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ هزار پرونده در خصوص ایجاد اشتغال تشکیل شده و تاکنون این تعداد منتظر ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در ۴ ماه گذشته سال جاری، افزود:کل اعتبارات حوزه اشتغال کمیته امداد معادل نیم درصد اعتبارات و منابع شبکه بانکی است؛ در حالی که یک سوم اشتغال ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد ۵۸۲ هزار فرصت شغلی ناخالص در کشور، بیان داشت: از ۴۳۰ هزار فرصت شغلی خالص در کشور، ۱۵۸ هزار فرصت شغلی خالص توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۱۲ درصد منابع در سال گذشته اختصاص پیدا نکرد؛ ضمن اینکه برنامه ما ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در طی ۵ سال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول