اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آماده‌سازی 35 هزار واحد صنعتی برای ورود به شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری، 46 هزار واحد مستقر شده‌اند، گفت: ۳۵ هزار واحد صنعتی دیگر هم در حال تکمیل داریم.

آماده‌سازی 35 هزار واحد صنعتی برای ورود به شهرک‌های صنعتی

به گزارش‌ خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ محسن صالحی‌نیا امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری ‌و انجام طرح‌های پژوهشی و عملیاتی مشترک در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر،‌ مخاطرات جوی و اثرات تغییر اقلیم بر فعالیت شرکت‌ها و نواحی صنعتی که بین سازمان هواشناسی و  سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در مدت کوتاهی پس از ‌جلسه‌ای که در سازمان صنایع کوچک ‌برگزار شد، ‌تهیه شد و بدین ترتیب‌ زمینه برای همکاری مستمر بین سازمان هواشناسی و سازمان صنایع کوچک فراهم شده است.

وی ادامه داد: سازمان هواشناسی، سازمانی فرابخشی است و بخش‌های مختلفی از کشور می‌تواند از خدمات، تحقیقات، آموزش‌ها و غیره در سازمان هواشناسی  بهره‌مند شوند، این سازمان به عنوان سازمانی فرابخشی نقش خود را در چارچوب توافق‌نامه‌ها و قرارداد‌ها ایفا می‌کند و با سازمان‌های‌ معتبر و بین‌المللی هم فعالیت می‌کند و همه از فعالیت‌های این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی از منظر استقرار واحدهای تولیدی بیش از ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری دارد که حدود 46 هزار واحد مستقر شده‌اند و فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند و ظرفیت‌هایی برای این استقرار فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: بیش از ۳۵ هزار واحد دیگر هم در مناطق مختلف برای این که بتوانند عملیات ساخت و ساز خود را نهایی کنند و به مرحله تولید برسند، در حال تکمیل داریم؛ در مراحل بعدی استقرار ماشین آلات و تاسیسات است و پس از آن بهره برداری نهایی داریم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵ درصد این ۳۵ هزار واحد بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و در ایام آتی به چرخه و روال تولید خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه در تفاهم‌نامه امروز در دو محور همکاری داریم، افزود:‌ در حوزه پژوهش‌ها سازمان هواشناسی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با یکدیگر در قالب تفاهم‌نامه همکاری می‌کنند تا به واحدهایی که می‌خواهند در شهرک‌ها مستقر شوند اطلاعات لازم را بدهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر اینکه ضرورت دارد همه شهرک های صنعتی در کشور توسعه یابد، گفت: باید در کنار آن نواحی یا شهرک‌های جدید هم مستقر کنیم و قطعاً این اطلاعات و پژوهش‌ها در مطالعات کاربردی ما برای استقرار واحد‌ها و استفاده از ظرفیت ‌انرژی‌های خورشیدی و باد، مثمرثمر است؛ همچنین سامانه پایش سیل در این حوزه بسیار مهم است و یکی از مباحثی که ما نیاز داریم شناسایی این موارد است تا در طراحی‌ها مخاطرات آتی را در نظر بگیریم.

صالحی‌نیا گفت: البته ما پیش از این هم از مطالعات و داده های سازمان هواشناسی استفاده کرده‌ایم اما استمرار و به روز رسانی داده‌ها ضرورت داشت.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر که مطالعاتی درباره استقرار شهرک‌های صنعتی آنها داشته‌ایم، مسائلی نظیر مخاطرات جوی و زیست محیطی عمدتاً با مطالعات و مبانی موثر مطالعه شده بود و این در استمرار روند حرکتی و گریز از مخاطرات نقش خوبی دارد که امیدواریم این تفاهم‌نامه هم برای این بخش‌ بسیار مثمر ثمر باشد.

بنابراین‌ گزارش همکاری در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی و عملیات مشترک در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، مخاطرات جوی و اثرات تغییر اقلیم بر فعالیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول