اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کرونا دانش‌آموزان را درس‌خوان‌تر کرد!/افزایش میانگین نمرات در دروس علوم پایه

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: علی رغم اینکه انتظار می‌رفت با تعطیلی کلاس‌های درس دانش‌آموزان در دروس علوم پایه افت محسوسی داشته باشند اما در دروس فیزیک، شیمی، حسابان، هندسه و تعدادی دیگر از دروس نمرات نسبت به سال قبل پیشرفت‌های خوبی داشته‌ است.

کرونا دانش‌آموزان را درس‌خوان‌تر کرد!/افزایش میانگین نمرات در دروس علوم پایه

فرحناز قائدامینی امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص برنامه‌های حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی ویژه دانش‌آموزان در 760 پایگاه، برگزاری جشنواره عملکرد شوراهای دانش‌آموزی در مردادماه، تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی و هنری و برگزاری مرحله استانی جشنواره دانایی و توانایی به صورت غیرحضوری از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به دسترسی آسان به اینترنت برای حضور در کلاس‌های مجازی توضیح داد: با توجه به شرایط اضطراری بوجود آمده، آموزش از طریق فضای مجازی به یک ضرورت تبدیل شد که وزارت آموزش و پرورش بلافاصله با هدف مدیریت آموزش فضای مجازی و جلوگیری از آسیب‌های آن، اقدام لازم را انجام داد.

ایجاد قابلیت‌های جدید در «شاد»

وی ادامه داد: با تاسیس شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد)، آموزش متمرکز در فضای مجازی از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود و امروز بسیاری از ایرادات این شبکه رفع شده و قابلیت‌های بسیار خوبی در آن ایجاد شده است.

قائدامینی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی جلسات حوزه ستادی در سطح کشور و استان در فضای مجازی از این طریق و با کیفیت بالا در حال برگزاری است و در سال تحصیلی پیش رو نیز چنانچه به آموزش از طریق فضای مجازی نیاز پیدا کنیم کلیه فعالیت‌ها در این فضای امن و با برنامه زمانبندی مناسب انجام خواهد شد.

اولیا بر حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی نظارت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های دسترسی بیش از حد دانش‌آموزان به اینترنت نیاز به همکاری جدی اولیا داریم، افزود: در شرایط آموزش مجازی، دانش‌آموز در اختیار مدرسه و معلم نیست و با توجه به اینکه بطور کامل در محیط خانواده حضور دارد، این کنترل می‌بایست توسط اولیا صورت پذیرد.

وی ادامه داد: انتظار جدی ما از اولیا این است که ضمن نظارت بر حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، میزان ساعات حضور آنان در این فضا را به تناسب ویژگی‌های سنی و شخصیتی فرزند خود کنترل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در این زمینه نیز آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها با  موضوع آسیب‌ها و مخاطرات فضای مجازی و روش‌های کنترل آن در دستور کار قرار دارد.

برگزاری کلاس رفع اشکال برای 2680 دانش‌آموز روستایی

وی اظهار داشت: در حال حاضر در دوره ابتدایی در قالب طرح جهاد فرصت‌آفرینی آموزشی برای ۳۹۸ کلاس ابتدایی روستایی که دسترسی به فضای مجازی نداشتند کلاس رفع اشکال حضوری با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط معلمان متعهد برگزار می‌شود.

قائدامینی اضافه کرد: بر این اساس دو هزار و 680 دانش‌آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر ۵ تا ۷ نفر در کلاس حاضر می‌شوند که بیشتر دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص بررسی میزان افت تحصیلی دانش‌آموزان عنوان کرد: به دلیل اینکه ارزشیابی نوبت شهریور هم وجود دارد آمار جمع‌بندی نشده است اما واضح  است که بیشترین مشکل را در کلاس اول و کلاس‌های چند پایه داریم.

وی با بیان اینکه در دوره متوسطه با توجه به این که تا پایان بسته شدن سال در سیستم امتحانات، امکان گزارش‌گیری از دروس وجود ندارد، افزود: نمی‌توان به صورت دقیق و آماری نتایج را تجزیه و تحلیل کرد؛ ولی با توجه به نتایج  و تجزیه و تحلیل نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم و مقایسه آنها با نتایج سال تحصیلی گذشته می‌توان نتایجی را استخراج کرد و به پایه‌های دیگر تعمیم داد.

افزایش میانگین نمرات دانش‌آموزان استان در دروس علوم پایه

قائدامینی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه انتظار می‌رفت با تعطیلی کلاس‌های درس و برگزاری کلاس‌های مجازی و با وجود محدودیت‌های اینترنت دروس علوم پایه افت محسوسی داشته باشند؛ ولی در دروس فیزیک، شیمی، حسابان، هندسه و تعدادی دیگر از دروس نمرات نسبت به سال قبل پیشرفت‌های خوبی داشته‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در جهت کیفیت‌بخشی آموزشی در فضای مجازی صورت گرفته است، گفت: به دلایل مختلف از جمله عدم وجود زیرساخت‌های لازم فناوری و عوامل انگیزشی، تعدادی از دانش‌آموزان با افت تحصیلی مواجه شده‌اند که به دنبال این امر نیاز به تشکیل کلاس‌های تقویتی احساس می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به نتایج امتحانات نهایی و همچنین بررسی‌های میدانی از پایه‌های دیگر، برای دانش‌آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند، در تابستان کلاس مجازی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول