اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

جهان در تعجب است که چطور در کشور مدعی حقوق بشر مجسمه‌هایی در حمایت از نژادپرستی دیده می‌شود؟

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در نامه‌ای خطاب به لوئیس فراخان رهبر مسلمانان آمریکا خاطرنشان کرد: امروز افکار عمومی جهان در تعجب است که چطور در کشور مدعی حقوق بشر مجسمه‌هایی در حمایت از نژادپرستی دیده می شود؟

جهان در تعجب است که چطور در کشور مدعی حقوق بشر مجسمه‌هایی در حمایت از نژادپرستی دیده می‌شود؟

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در نامه‌ای خطاب به  لوئیس فراخان رهبر مسلمانان ایالات متحده آمریکا، از مواضع وی در شرایط کنونی آمریکا تقدیر کرد.

متن یادداشت دبیرکل جامعه اسلامی مدیران به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای لوئیس فراخان

رهبر مسلمانان ایالات متحده آمریکا

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید سیاست دولت های مختلف ایالات متحده آمریکا در قرن گذشته باعث شده مردم خداباور و دین مدار آمریکا در یک بازه زمانی نه چندان طولانی از معارف دینی فاصله بگیرند و نگاه لیبرالیستی بر جامعه شما حاکم شود. نتیجه سوق پیدا کردن مردم به این گرایش شیطانی، افزایش معضلات اخلاقی و فاصله گرفتن از حقیقت انسان است. متاسفانه بواسطه نفوذ صنعت سینما، این رفتارها در سرتاسر جهان در حال گسترش است. 

تلاش برای تقسیم جامعه آمریکا به دو قشر ظالم و ظلم پذیر با وجود تلاش ها ادامه دارد. هرچند برخی نخبگان و جریان های اعتراضی مردم محور در مخالف با این حرکت نامبارک فعالیت می کنند اما موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است. شکل گیری چنین مناسبات نانوشته ضدبشری، یک عقب گرد نابخشودنی به سوی برده داری نوین است و در صورت ادامه سکوت به سرعت دامنه آن گسترده تر خواهد شد. 

تا چند سال پیش گمان ناظران جهانی برآن بود که اقدامات نژادپرستانه آمریکا، کاهش پیدا خواهد کرد لکن، راه یابی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، جامعه آمریکا را بار دیگر در معرض درگیری های نژادپرستی قرار داد. در حالی که رئیس جمهور آمریکا، هر روز به بهانه عدم رعایت حقوق بشر، یکی از کشورهای مستقل جهان را مورد نکوهش قرار می دهد، رفتارهای وحشیانه دولت آمریکا برای خاموش کردن اعتراضات هر روز موجبات بهت زدگی افکارعمومی را فراهم می کند. این در حالی است که مردم صرفا خواهان حقوق برابر برای همه شهروندان هستند.

تعدد تعرضات به حقوق بشر در آمریکا به حدی رسیده که مردم برای نشان دادن اعتراض خود پرچم کشورشان را به آتش می کشند. اقدامی که پیشتر در هیچ کجای جهان مشاهده نشده است. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که این آتش کشیدن پرچم، به معنای عدم تعلق خاطر به محل تولد و خاک میهن نیست بلکه نشان از مخالفت جدی با نظام حاکم بر کشور دارد. برای جامعه ایران که سال های متمادی شاهد تناقض های آشکار بین حرف و عمل دولتمردان آمریکا قرار داشته اند، دیدن این حوادث بسیار درس آموز است. 

علاوه بر این آمریکا سال هاست شاهد معضل جداسازی نژادی می باشد. وقایع اخیر نشان می دهد موضع حاکمیت در قبال نژادپرستی در واقعیت چگونه بوده است. امروز افکار عمومی جهان در تعجب است که چطور در کشور مدعی حقوق بشر مجسمه هایی در حمایت از نژادپرستی دیده می شوند و مخالفت با آنها تا 10 سال حبس جریمه دربر دارد.

آقای فراخان؛ تحلیل رخدادهای ایالات متحده آمریکا نشان می دهد ایجاد تحولات بنیادین در این کشور پهناور نیازمند ظهور و نقش آفرینی قهرمانانی از جنس رزا پارکس، مارتین لوتر کینگ و سایر بزرگان عرصه مقابله با تبعیض و نابرابری است. دین مبین اسلام در 1400 سال پیش با معارف الهی خود نقش بی بدیلی در این رابطه ایفا کرد. چنانچه این معارف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گرفت امروز شاهد بی عدالتی و خواست عمومی برای آزادی و برابری نبودیم.

اگر روزی که از سگ های هار برای خاموش کردن اعتراضات انسانی استفاده شد و یا ارتشیان برای سرکوب سیاه پوستان وارد عرصه شدند و جنایت کردند، آزادگان جهان به نشان پشتیبانی از آرمان خود بر حقوق خود پافشاری می نمودند، در سال 2020 شاهد خفه شدن یک سیاه پوست در زیر زانوی پلیس دولتی آمریکا نبودیم. مرگی که از جانب مظلومیت موجود در آن در دنیا کم سابقه است.

جامعه اسلامی مدیران ایران، ضمن قدردانی از موضعگیری های صریح جنابعالی در رخدادهای اخیر که موجبات عزتمندی مسلمانان ساکن آمریکا را فراهم آورده، از جامعه تحت ظلم سیاه پوستان و آزادیخواهان آمریکا درخواست می کند تا با استفاده از معارف قرآنی، در حمایت از مطالبات قانونی خود از تلاش و کوشش و روشنگری فروگذار نکرده تا انشالله مطابق وعده الهی به زودی شاهد تغییر بنیادین در مناسبات شیطانی حال حاضر جهان باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول