اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام‌های صهیونیست: وزیر امنیت عمومی سعی در خفه‌کردن اعتراضات ضد نتانیاهو دارد

مقام‌های ارشد پلیس رژیم صهیونیستی می‌گویند وزیر امنیت عمومی این رژیم در جلسات محرمانه، موضع بسیار محکم و شدیدی را برای متوقف کردن تظاهرات علیه نخست‌وزیر این رژیم اتخاذ کرده است.

مقام‌های صهیونیست: وزیر امنیت عمومی سعی در خفه‌کردن اعتراضات ضد نتانیاهو دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که خشونت پلیس رژیم صهیونیستی در برخورد با معترضانی که خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» از نخست‌وزیری هستند مورد انتقاد شدید رسانه‌ها و فعالان مدنی در فلسطین اشغالی قرار گرفته، برخی منابع از درخواست یک وزیر صهیونیست برای تشدید مقابله با تظاهرات خبر می‌دهند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مأموران عالی‌رتبه پلیس اسرائیل در جلسات خصوصی گفته‌اند «امیر اوهانا» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا از موضوع انتصاب کمیسیونر پلیس برای پایان دادن به تظاهرات مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی بهره‌برداری کند.

بر اساس این گفته‌ها، اوهانا در حال فشار آوردن به دو کاندیدای پست کمیسیونر پلیس - «موتی کوهن» جانشین فرمانده کل پلیس اسرائیل و «دُرُن یادید» فرمانده پلیس قدس اشغالی - است تا با رویکردی «بسیار شدید و خشن» اعتراضات ضد نتانیاهو را متوقف کنند.

یک مسئول انتظامی صهیونیست می‌گوید اوهانا به پلیس پیشنهاد داده تا برای معترضانی که هرگونه صدایی ایجاد کنند، جریمه صادر کرده یا به هر طریقی شده که مانع مسدود کردن خیابان‌ها و معابر قدس اشغالی شوند.

به نوشته هاآرتص، وزیر امنیت عمومی نتانیاهو حتی از پلیس خواسته تا هیچ مجوزی برای برگزاری تجمع و تظاهرات صادر نکند تا آنها مجبور شوند برای گرفتن مجوز به سراغ دیوان عالی بروند و در فرایند طولانی استماع و دادرسی قرار بگیرند.

بر این اساس، دیگر منبع پلیس می‌گوید اوهانا اما به نیروهای امنیتی فشار می‌آورد تا برخورد قهرآمیزتری با معترضان ضد نتانیاهو داشته باشند.

هشدار منابع پلیس درباره مواضع تند و خشن وزیر امنیت اسرائیل در قبال تظاهرات در حالی است که اوهانا تهدید کرده بود به احتمال زیاد اعتراضات علیه نتانیاهو به خونریزی ختم شود.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این اعتراضات نشان می‌دهد که پلیس صهیونیستی با روش‌های خشن و استفاده از توپ‌های آب‌پاش سعی در متفرق کردن معترضان داشته است.

بامداد یکشنبه بود که بزرگترین تجمع اعتراضی مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان هشدار دادند یا استعفا بدهد یا با تصرف اقامتگاه او را بیرون می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول