اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دیدار وزیر خارجه سعودی با رئیس‌جمهور مصر

وزیر خارجه عربستان سعودی با سفر به مصر ضمن دیدار با عبدالفتاح السیسی، در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود نیز شرکت کرد.

دیدار وزیر خارجه سعودی با رئیس‌جمهور مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) وارد قاهره شد و با مقامات مصری دیدار کرد.

به نوشته وبگاه خبری المصراوی، وزیر خارجه سعودی در این سفر که قرار چند ساعت به طول بیانجامد، در خصوص آخرین تحولات منطقه و جهان به خصوص سوریه، لیبی و یمن و روابط دو جانبه به رایزنی پرداخت.

او ابتدا با عبدالفتاح السیسی در کاخ «الاتحادیه» دیدار کرد و پس از آن با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در کاخ «التحریر» به گفت‌و‌گو نشست و پس از آن هر دو در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

وزیر خارجه سعودی به خبرنگاران گفت که ریاض به طور کامل از اعلامیه قاهره در خصوص پایان درگیری‌ها در لیبی حمایت می‌کند و دولت سعودی در تمامی پرونده‌ها با دولت مصر هماهنگ است.

«فیصل بن فرحان» همچنین گفت که لیبی باید به دور از دخالت‌های خارجی باشد.

«سامح شکری» نیز گفت که با همتای سعودی خود درباره مقابله با برخی کشورهای منطقه‌ای که در پی نفوذ در کشورهای عربی هستند، گفت‌و‌گو کرده است که به نظر می‌رسد منظور وی در این جا بیش از هر کشوری ترکیه باشد.

وزیر خارجه مصر سپس مدعی شد که این کشور در پی افزایش تنش در لیبی نیست و خواستار راه‌حل سیاسی در این کشور است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول