اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آمار استفاده از ماسک کاهش یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طبق بررسی‌ها تا 14 روز گذشته حدود 92 درصد مردم دزفول از ماسک استفاده می‌کردند که متأسفانه این آمار در سه روز گذشته به پنجاه درصد کاهش یافت.

آمار استفاده از ماسک کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، سیدمهدی علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست اخذ تمهیدات بهداشتی جهت برگزاری مراسمات محرم اظهار کرد: وضعیت استان خوزستان و طولانی شدن زمان پیک این بیماری بسیار خاص بود که بخش عمده آن به وجود فرهنگ‌های متفاوت در خوزستان برمی‌گردد.

 وی افزود: سلامت رکن اصلی تمام مباحث و برنامه‌ها است و بدون آن جامعه پویا نخواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: درحال حاضر انسان میزبان یک عامل بیماری‌زا و تازه است که به دلیل عدم شناخت قطعی از رفتار آن جامعه باید خود را با آن تطبیق دهد.

وی ادامه داد: آموزش رکن اصلی برای برخورد با این بیماری است اما آموزشی که انگیزه‌ای برای تغییر مثبت در رفتارها ایجاد کند.

سیدمهدی علوی بیان کرد: نتایج رضایت‌بخش فعلی خوزستان ناشی از برخورد صحیح مردم در مدت اخیر است اما این شرایط بسیار شکننده است.

وی تصریح کرد: در برگزاری مراسمات عزاداری محرم باید نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی کاملاً اجرا و رعایت شوند تا شاهد برگزاری برنامه‌های باشکوهی بدون ابتلای افراد به بیماری باشیم.

علوی عنوان کرد: مدت زمان برگزاری و توقف در محیط مراسم و حداقل امکان برگزاری مراسمات در ساعات روز که اشعه‌های نور جریان دارند از نکاتی هستند که باید به آن توجه داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: گندزدایی سطوح، تهویه مناسب، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از نکات ضروری لازم‌الاجرا است و باید توجه داشت در فصول گرم که تبخیر بیشتر صورت می‌گیرد امکان ابتلا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید ضامن اجرای مراسمات ماه محرم و صفر باشند.

سیدمهدی علوی گفت: آموزش نکات بهداشتی به هیئت‌ها باید به گونه‌ای باشد که نظارت و پایش توسط مسؤولین هیئت صورت گیرد و عدم پایبندی به دستورالعمل‌ها با جریمه و اعمال قانون همراه باشد.

کاهش چشمگیر استفاده مردم از ماسک

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه این جلسه اظهار کرد: مبارزه با این ویروس یک مبارزه فکری است که باید با طرح و برنامه صحیح جلو رفت.

وی افزودک کشورهای زیادی هستند که علی‌رغم نداشتن تجهیزات کامل و زیرساخت‌های پیشرفته با برنامه‌ریزی‌های درست مقابله بسیار خوبی با کرونا داشته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: رکن اصلی مقابله با بیماری پیشگیری است که هرچه از این رکن غفلت شود در مقوله درمان آسیب بیشتری خواهیم دید.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در اواخر فروردین‌ماه یک اپیدمی طراحی نمود که طبق آن با رعایت کمتر از 40 درصد شاهد موج کرونا خواهیم شد که متأسفانه این پیش‌بینی محقق شد.

یوسف پریدار بیان کرد: تعامل ویروس کرونا با بدن انسان هنوز غیرقابل پیش‌بینی است و مردم همچنان باید به رعایت پروتکل ها پایبند باشند چراکه کادر درمان کاملاً خسته است و توانایی ابتدای شیوع کرونا را ندارد.

شاپور مسعودی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: طبق بررسی‌ها تا 14 روز گذشته حدود 92 درصد مردم دزفول از ماسک استفاده می‌کردند که متأسفانه این آمار در سه روز گذشته به پنجاه درصد کاهش یافت.

وی افزود: این کاهش استفاده از ماسک زنگ خطری است که در اثر ریزش ترس زودهنگام مردم به وجود آمده درصورتی که مردم باید توجه داشته باشند با عدم رعایت پروتکل‌ها سیل کرونا مجدداً به راه خواهد شد.

انتهای ییام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول