اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سه سال پس از طوفان پورتو ریکو، هزاران نفر همچنان بی‌سرپناه هستند

با گذشت سه سال از وقوع طوفان مرگبار در جزیره پورتو ریکو، هزاران نفر از ساکنین این جزیره همچنان بی‌سرپناه هستند.

سه سال پس از طوفان پورتو ریکو، هزاران نفر همچنان بی‌سرپناه هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت نزدیک به سه سال از وقوع طوفان «ماریا» در «پورتو ریکو» هزاران نفر همچنان بی‌سرپناه هستند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، ده‌ها هزار منزل مسکونی در این جزیره با وجود خسارات شدید همچنان بازسازی نشده‌اند و بسیاری از ساکنین آن هر سال در معرض طوفان‌های فصلی قرار دارند.

طوفان ماریا که سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶) پورتو ریکو را درنوردید، موجب خسارات جزئی تا شدید به بیش از ۷۸۶ هزار منزل مسکونی شد اما دولت محلی تا کنون تعمیر جزئی حدود ۱۰۸ منزل را از محل بودجه فدرال را وعده داده است.

تا کنون ۲۷ هزار نفر از ساکنین این جزیره جهت دریافت تسهیلات تعمیر منازل خود ثبت‌نام کرده‌اند اما تا کنون حتی یک مورد تعمیر و بازسازی انجام نشده است.

مقامات محلی پورتو ریکو می‌گویند تعمیر حدود ۴۵ خانه در دست کار است اما هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

طبق آخرین آمار از شمار تلفات طوفان ماریا در پورتو ریکو، ۲۹۷۵ نفر در این طوفان کشته شدند که ۴۶ برابر آمار اعلام شده توسط کاخ سفید است؛ آماری که سبب تشدید انتقادها از اقدامات دولت ترامپ برای کمک به طوفان‌زدگان پورتو ریکویی شد.

پورتوریکو مجمع‌الجزایر واقع در شمال شرقی منطقه کارائیب، از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید که تحت حاکمیت سیاسی آمریکا قرار دارد.

سال گذشته میلادی، رئیس‌جمهور آمریکا، پاسخ و واکنش دولتش به طوفان ماریا را «فوق‌العاده موفق» خواند و مدعی شد که این پاسخ «یکی از بهترین کارهایی بوده که در قبال طوفان‌ها تاکنون انجام شده است».

پیش‌تر «ایلاین دوک» وزیر امنیت داخلی سابق آمریکا افشا کرد، رئیس جمهور آمریکا قصد داشته «پورتوریکو» را به فروش برساند.

به نوشته دیلی میل، دوک که در سال ۲۰۱۷ به مدت چند ماه وزیر دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بود گفت، علت تمایل وی برای فروش این جزیره هزینه بالای بازسازی آن پس از وقوع طوفان «ماریا» بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول