اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

دماوند جزو اراضی منابع طبیعی است/ سند به نام اوقاف هم باشد برمی‌گردانیم

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها گفت: کوه دماوند و دامنه‌های آن جزو اراضی منابع طبیعی است و اگر به اشتباه و یا بدون اطلاع ما سندی به نام کسی زده شود آن را برمی‌گردانیم.

دماوند جزو اراضی منابع طبیعی است/ سند به نام اوقاف هم باشد برمی‌گردانیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، 2 روز پیش یکی از نشریات اعلام کرده بود یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف سند خورده است. صحت و سقم این موضوع و ماجرا را از مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها جویا شدیم.

رضا افلاطونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به اینکه آیا صدور سند بخشی از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف صحت دارد، گفت: کل پلاک‌های منتهی به قله کوه دماوند براساس اجرای مقررت اراضی ملی جزو منابع طبیعی است و در این زمینه آگهی تشخیص داده شده است.

وی افزود: تعدادی از این پلاک‌ها سند مالکیت به نام سازمان جنگل خورده است اما برای تعدادی از پلاک‌ها به دلیل مشکلات فنی هنوز سند صادر نشده است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها در پاسخ به اینکه آیا امکان وجود دارد که بخشی از این پلاک‌هایی که سند نخورده به نام اوقاف سند خورده باشد، گفت: «همه اینها جزو منابع طبیعی است و اگر سازمانی بدون اطلاع ما و یا اشتباهاً به نام خودشان سند زده باشند نیز ما پیگیری می‌کنیم و حتماً آن را برمی‌گردانیم.»

افلاطونی در پاسخ به اینکه دلیل سند نخوردن این پلاک‌ها به نام سازمان جنگل‌ها چه بوده است، بیان داشت: مشکلات فنی، وجود معارض و عدم دسترسی به این پلاک‌ها از عواملی بوده که در سال‌های گذشته باعث شده سند آنها کامل به نام سازمان جنگل‌ها نخورده باشد.

وی همچنین گفت: از اینکه سازمان اوقاف این پلاک‌ها را به نام خود سند زده باشد اطلاعی نداریم اما پیگیری می‌کنیم.

خبرنگار فارس پرسید آیا  از سازمان ثبت اسناد هم پیگیری کرده‌اید که چنین سندی را به نام سازمان اوقاف زده باشد، گفت: پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

خبرنگار فارس پرسید 2 روز است این موضوع در رسانه‌ها منتشر شده چطور شما به عنوان مسئول هنوز پیگیری نکرده‌اید، گفت:‌ این موضوع مربوط به شهرستان لاریجان و مازندران است و ما باید از آنها پیگیری کنیم و نتیجه را جویا شویم.

خبرنگار فارس در مورد اینکه از ارتفاع 3600 متر به بالای کوه سبلان نیز به نام سازمان حفاظت از محیط زیست است پرسید که مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها پاسخ داد: انتقال مالکیت به سازمان محیط زیست نداریم اما همین سازمان در امور حفاظت قائم مقام سازمان جنگل‌ها است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول