اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیریت واحدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: مدیریت واحدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید تابع یک مدل واحد باشند.

مدیریت واحدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بینایی عصر امروز در دیدار با معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار و بخشداران شهرستان دامغان، با قدردانی از اقدامات مؤثر فرمانداری دامغان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: موضوع سالک که از مسائل مهم اجتماعی و بهداشتی شهرستان است، باید بر اساس برنامه تنظیم‌شده (نمودار گانت) پیگیری و گزارش لازم ارائه شود.

او گفت: پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بدون کمک و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مردم با یکدیگر میسر نیست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: اگر به آسیب‌های اجتماعی به‌موقع رسیدگی نشود، افزایش جرم را در پی دارد که مخرب انضباط اجتماعی است.

بینایی بیان کرد: پرهیز از موازی‌کاری در بررسی آسیب‌های اجتماعی، تحقیق کامل و اتخاذ تصمیمات عملیاتی واحد در این زمینه ازجمله راهکارهای مهم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی شایع در جامعه است.

او گفت: نقشه راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با نگاه و مراقبت مردم تعریف و تبیین شود؛ مدیریت واحدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، همه دستگاه‌های اجرایی باید تابع یک مدل واحد باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: پدیده‌های اجتماعی، برون‌داد عملکرد مدیران و مسؤولان از یک‌سو و نگاه مردم به محیط پیرامونی از سوی دیگر است.

بینایی بیان کرد: یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب‌دیدگان اجتماعی، حمایت و تقویت سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی است.

او گفت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند به امور مردم بپردازد و باید نقش تشکل‌ها و نهادهای مردمی در حوزه تصمیم‌سازی و اجرا پررنگ‌تر شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: در مدیریت آسیب‌ها به نگاه علمی نیازمندیم و تا زمانی که به عوامل مؤثر در ایجاد آسیب‌ها توجه نکنیم اقدامات ما اثرگذاری مطلوبی نخواهد داشت.

بینایی بیان کرد: بیماری اجتماعی حاصل سهل‌انگاری در بسیاری از امور است که باید با جدیت به آن پرداخته شود؛ جامعه نگران و ناشاد و مضطرب آسیب‌پذیر است.

او گفت: موضوع مهاجرت افراد کم برخوردار از استان‌های دیگر به شهرستان دامغان باید با دقت مورد رصد و پایش قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی گسترده‌تر مردم و ارائه راهکارهای نهادهای مختلف به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های مؤثر آنها در این راه است که با وجود همگرایی مناسب میان مسؤولان و مردم تحقق این اهداف امکان‌پذیر خواهد بود.

بینایی گفت: نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی، اختلافات طبقاتی هر جامعه، افراد را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهند که نمی‌توانند نقش‌های اجتماعی مناسب خود را بیابند و موجب ناهنجارهای اجتماعی می‌شوند.

او افزود: تنها راه کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی مناطق محروم و اجرای طرح محله محور است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: نشاط اجتماعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین شاخص‌های اجتماعی در گسترش احساس رضایت عمومی از زندگی، گسترش تعاملات اجتماعی سازنده، رشد اعتماد عمومی و مشارکت همه‌جانبه اجتماعی به شمار می‌رود.

بینایی بیان کرد: برندسازی اجتماعی و اقتصادی در روستاها و محلات و برگزاری جشنواره‌های روستایی با رویکرد محصولات و فعالیت‌های شاخص زمینه رشد و توسعه در ابعاد مختلف را فراهم می‌کند.

او گفت: شهرستان‌های استان، زمینه تدوین تقویم جشنواره‌ها بر اساس تولیدات شاخص را فراهم کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: برگزاری جشنواره‌های روستا در تبادل فرهنگی و معرفی روستا و همچنین عرضه و تولید فروش محصولات روستا و ارزش‌گذاری به تولید مؤثر خواهد بود .

انتهای پیام/74006/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول