اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پرواز هواپیمای نظامی آمریکا به 76.5 کیلومتری بندر شانگهای

یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا طی یک ماموریت به 76.5 کیلومتری بندر «شانگهای» در چین رسید که نزدیک‌ترین فاصله به قلمروی چین طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

پرواز هواپیمای نظامی آمریکا به 76.5 کیلومتری  بندر شانگهای

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هواپیماهای نظامی آمریکا با پرواز نزدیک بنادر چین به نزدیک فاصله طی سالها اخیر به قلمروی  این کشور رسیدند.

به نوشته روزنامه «تایمز ایندیا» به نقل از رسانه‌های چینی همزمان با تشدید تنش بین آمریکا و چین، یکی از هواپیماهای نظامی ایالات متحده با پرواز به سمت بندر «شانگهای» به مسافت 76.5 کیلومتری این بندر رسید که نزدیکترین فاصله به چین طی سالهای اخیر است.

بر اساس این گزارش، طی یک ماموریت هوایی در روز یکشنبه یک فروند هواپیمای ضد زیر دریایی «پوسیدان-8» و یک فروند هواپیمای تجسسی «ایی جی-3» با گذر از تنگه تایوان نزدیک ساحل «ژی جیانگ» و«فوجیان» پرواز کردند.

در این ماموریت هواپیمای پوسیدان-8 آمریکا با حمایت ناوشکن «یو اس اس رافائل پرالتا» به بندر شانگهای نزدیک شد. این هواپیما با پرواز به سوی شانگهای  در فاصله 76.5 کیلومتری  این بندر قرار گرفت. این نزدیکترین مسافت از سوی یک هواپیمای نظامی آمریکایی محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته به قلمروی چین نزدیک شده است.

به نوشته این منبع خبری، این دوازدهمین روز متوالی از پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا نزدیک سواحل چین است. طی روزهای گذشته نیروی دریای چین در یک نوبت به یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی هشدار کرده و اعلام می‌کند که این هواپیما باید فورا منطقه را ترک کند و گرنه از سوی جنگنده‌های چینی رهگیری می‌شود.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چندی قبل در پیامی در توئیتر بار دیگر موضع ستیزه‌جویانه‌ای علیه چین گرفت. وی در این پیام توئیتری نوشت: «سیاست ایالات متحده کاملا شفاف است،‌ دریای چین جنوبی (متعلق) به امپراتوری دریایی چین نیست.»

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به اظهارات ضد چینی وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و اقدامات او را به مورچه‌ای تشبیه کرد که قصد تکان دادن درختی را دارد.  (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول