اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان دومین بدهکار به پیمانکاران سدسازی کشور است

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان فعالیت کارگاه‌های سدسازی در زنجان را منوط به پرداخت به پیمانکاران دانست و گفت: زنجان پس از خوزستان بدهکارترین استان به پیمانکاران بخش آب است.

زنجان دومین بدهکار به پیمانکاران سدسازی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی خاتمی عصر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با تاکید بر لزوم برداشتن گام‌های اساسی در کشور اظهارکرد: راه‌های مواصلاتی در زنجان مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از آزادراه‌های کشور اندک است، تاکید کرد: در راه‌سازی و نگهداری راه‌های اساسی نیز در استان مشکل داریم و اعتبارات استانی در این بحث کم است.

وی دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین را اتفاق خوبی برای استان دانست و افزود: با تخصیص 15 میلیارد تومان بودجه می‌توان همدان به سنندج را نیز کارسازی کرد.

خاتمی همچنین به وضعیت مدارس استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 40 تا 50 درصد مدارس زنجان فرسوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از دامپروری و کشاورزی استان زنجان تاکید کرد و گفت: تسهیلات بانکی ارائه ‌شده برای روستائیان گران تمام شده و نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

وی سیمای آب استان را نگران‌کننده اعلام و خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد آب شرب به منابع زیرزمینی بستگی دارد که اگر عملیات ساخت سدهای استان به پایان برسد، وضعیت سطح آب‌های زیرزمینی بهبود می‌یابد.

خاتمی فعالیت کارگاه‌های سدسازی در زنجان را منوط به پرداخت به پیمانکاران خواند و افزود: زنجان پس از خوزستان بدهکارترین استان به پیمانکاران بخش آب است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه کمبود تخت بیمارستانی در برخی شهرستان‌های استان زنجان مشهود است، تاکید کرد: در بخش بهداشت و درمان در شهرهایی که دسترسی آن به مرکز استان سخت است، وضعیت مناسبی وجود ندارد.

لزوم کمک فوری به معیشت مردم

نماینده مردم ابهر و خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بهبود معیشت در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد، گفت: این بهبود امری زمان‌بر است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه هرچه بتوان به صورت فوری به معیشت مردم کمک کرد، اوضاع سریع‌تر بهبود می‌یابد، گفت: امیدواریم دولت در سال آخر نیز همانند سال اول با قدرت وارد عمل شود.

در ادامه سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب روستاهای استان، گفت: در حال حاضر 171 روستا با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول