اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پویش ملی «ازدواج جوانان با همراهی خیران» در زنجان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: پویش ملی «ازدواج جوانان با همراهی خیران» در زنجان اجرا می‌شود.

پویش ملی «ازدواج جوانان با همراهی خیران» در زنجان اجرا می‌شود

لیلا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هر ساله در هفته ملی ازدواج وزارت ورزش و جوانان، بر انجام اقدامات اثر بخش درباره تسهیل و رفع موانع ازدواج، فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رسومات نوظهور، ضرورت معرفی الگوهای ازدواج ساده، موفق و آگاه سازی جوانان و خانواده‌ها در خصوص اهمیت و نقش مشاوره در ازدواج موفق جوانان تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا، امر ازدواج جوانان نیز به مانند سایر عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی دچار آسیب‌های متعددی شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین ابعاد آسیب‌های خانواده‌ها، صدمات اقتصادی است و بسیاری از خانواده‌هایی که جوانان دم بخت دارند، از استطاعت مالی کافی برای تهیه جهیزیه و تامین مسکن و هزینه‌های ازدواج فرزندان خود برخوردار نیستند.

کریمی افزود: این امر بعضا موجب به تاخیر افتادن ازدواج جوانان می‌شود که این مسئله به نوبه خود تبعات منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت و آسیب‌های فردی و اجتماعی جدی را به افراد و جامعه وارد خواهد کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان با بیان اینکه به نظر می‌رسد که با رفع مشکلات و موانع اقتصادی، راه جوانان برای ازدواج را هموار شود و این موضوعی نیست که یک دستگاه یا اداره بتواند به تنهایی انجام دهد، تصریح کرد: حل این مشکل نیاز به یک  حرکت ملی با مشارکت  عموم مردم، خیران، سازمان‌های مردم نهاد و همه دستگاه‌های متولی دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: امسال هم پویش ملی «ازدواج جوانان با همراهی خیران» در دستور کار وزرات ورزش و جوانان و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان دبیرخانه استانی ازدواج قرار گرفت.

وی افزود: این پویش اجرایی می‌شود تا  با جلب مشارکت خیرین و فعالان امر ازدواج در استان و هم افزایی همه ظرفیت‌ها و امکانات، اقلام ضروری جهیزیه برای جوانان در آستانه ازدواج فراهم شود و با زمینه سازی برای ازدواج آسان جوانان، از آسیب‌های اجتماعی ناشی از به تأخیر افتادن ازدواج جوانان به دلیل ناتوانی در تهیه ملزومات ازدواج پیشگیری شود.

کریمی گفت: همچنین، در قالب این پویش، حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های جوان و به تازگی تشکیل یافته به عمل خواهد آمد تا در شرایط بحرانی کنونی دچار آسیب‌های متعدد نشوند.  

 وی تصریح کرد: این پویش در اشکال مختلف، از جمله اهدای جهیزیه و هرگونه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زوجین در آستانه ازدواج، ایجاد شغل، تهیه مسکن، تهیه جهیزیه و ملزومات ازدواج، تهیه سیسمونی و... و حمایت از زوج‌ها و جوانان در آستانه ازدواج در قالب‌های گوناگون و از طریق سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و بالاخص خیرین ازدواج انجام می‌گیرد.

کریمی با بیان اینکه این پویش در اشکال مختلف، از جمله اهدای جهیزیه و هر گونه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زوجین در آستانه ازدواج، ایجاد شغل، تهیه مسکن، تهیه جهیزیه و ملزومات ازدواج، تهیه سیسمونی و... و حمایت از زوج‌ها و جوانان در آستانه ازدواج در قالب‌های گوناگون و از طریق سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و بالاخص خیرین ازدواج انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: این پویش همچنین شامل برخی اقدامات نمادین و فرهنگی نیز می‌شود که با هدف فرهنگ‌سازی و حساس‌سازی جامعه نسبت به مسائل جوانان، اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری گلریزان با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نذورات خیرین برای کمک به تهیه جهیزیه زوج‌های جوان خانواده‌های کم بضاعت، فرهنگسازی برای آغاز زندگی مشترک بدون برگزاری مراسم در شرایط کرونا، فرهنگسازی برای حذف رسوم دست و پاگیر ازدواج، تاکید بر جهیزیه ساده، حذف مراسم‌های پر هزینه و تشریفات نوظهور، معرفی و الگوسازی زندگی‌های موفق و پایدار که زندگی خود را ساده آغاز کرده و رفته رفته با کمک یکدیگر زندگی خود را ساخته و صاحب فرزند شده از جمله اقداماتی است که در این حوزه صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: از دیگر برنامه‌های ویژه هفته ازدواج در سال جاری می‌توان به کمپین مشاوره رایگان برا ی زوج‌های جوان اشاره کرد که توسط مراکز مشاوره برگزار می‌شود و کمپین رسانه‌ای با موضوع ازدواج آگاهانه و آسان، موضوعات مربوط به فرزندآوری و ... و آغاز زندگی مشترک بدون تجمع و تجمل در ایام شیوع کرونا است که به همت سازمان‌های مردم نهاد جوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول