اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ارائه خدمات مرکز وکلای قوه قضائیه در اصفهان به فرهنگیان

تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حمایت حقوقی از فرهنگیان بین مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش پرورش استان به امضا رسید.

ارائه خدمات مرکز وکلای قوه قضائیه در اصفهان به فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حمایت حقوقی از فرهنگیان بین مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش پرورش استان که با حضور استاندار، فرماندار اصفهان، رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورای شهر اصفهان برگزار شد به امضای نرگس صلواتی و محمد اعتدادی رسید.

نرگس صلواتی، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان با حدود هزار و ۴۰۰ وکیل و ۴۰۰ کارآموز که از این ماه به جمع وکلای مرکز اضافه خواهند شد؛ آماده خدمت‌رسانی به مردم اصفهان است.

وی افزود: در راستای تعامل با قشر فرهیخته فرهنگیان، بهادری جهرمی، ریاست مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کردند که مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان در راستای اجرای این تفاهم‌نامه مذاکرات خود را با اداره کل آموزش و پرورش در اسرع وقت آغاز کرد.

صلواتی بیان داشت: سعی کردیم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود که وکلا به عنوان آموزش‌دیدگان آموزش و پرورش، بتوانند نسبت به دبیران و معلمان خود ادای دین کنند؛ در همین راستا مرکز وکلای اصفهان آمادگی ارائه خدمات مشاوره حقوقی به قشر فرهیخته فرهنگیان که سازنده آینده‌سازان این سرزمین هستند را دارد؛ بتوانیم از ظرفیت مجموعه وکلا برای پیگیری پرونده‌های حقوقی فرهنگیان نیز با حداقل تعرفه مصوب قانونی استفاده کنیم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان افزود: آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت وکلای مجرب و اساتید دانشگاه عضو مرکز، دوره‌های آموزش حقوقی را برای کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان برگزار کنیم تا نسل جدید در کنار مطالب درسی با اطلاعات حقوقی نیز آشنا شوند و در آینده، در ازدواج، کسب و کار و روابط اجتماعی خود آگاهانه تصمیم‌گیری کنند.

در این جلسه، محمدرضا حبیبی رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان نیز با بیان این‌که مرکز وکلای قوه قضاییه یک نهاد مستقل قضایی است اظهار کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه جای خشنودی دارد، چراکه به طور کلی خدمات حقوقی و قضایی حتی در حد مشاوره، خدمات گرانی هستند؛ و پرداختن چنین هزینه برای بسیاری از افراد دشوار است.

وی افزود: مرکز وکلای قوه قضاییه در چهارچوب این تفاهم‌نامه به پرسنل آموزش و پرورش مشاوره رایگان می‌دهد که کمک مادی خوبی به کارکنان آموزش و پرورش است.

حبیبی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه حرکت مثبتی در راستای پیشگیری از ایجاد پرونده‌های قضایی است اظهار داشت: هر چه دانش حقوقی و قضایی بین افراد جامعه بیشتر باشد؛ اثر بازدارندگی و پیشگیری دارد؛ فردی که اطلاعات حقوقی بالا دارد، نه به خود اجازه می‌دهد به حقوق دیگران تعدی کند، و نه اجازه می‌دهد دیگران به حقوق او تجاوز کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مشاوره حقوقی بار دادگستری را به شدت کاهش خواهد داد تصریح کرد: بسیاری از قراردادهایی که افراد منعقد می‌کنند و دچار مشکل می‌شود به دلیل پایین بودن اطلاعات حقوقی و عدم مشورت با کارشناس به دعوی کشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه باید تغییر کند؛ در حال حاضر، جامعه، زمانی به وکیل مراجعه می‌کند که یا دعوایی علیه اش طرح شود و یا بخواهد دعوایی را مطرح کند و به همین دلیل هزینه خدمات حقوقی بالاست.

حبیبی ادامه داد: اگر این فرهنگ جا بیفتد که افراد برای همه عقود و قراردادهای خود ابتدا با یک وکیل یا کارشناس حقوقی مشورت کنند خیلی از ابهامات برطرف می‌شود و اشکالات قراردادها به حداقل می‌رسد؛ و تبعاً به سمت تشکیل پرونده هم نمی‌رود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: این تفاهم‌نامه قدم بسیار خوبی است؛ از مرکز وکلای اصفهان و آموزش و پرورش استان که در زمره اولین استان‌ها برای اجرای این تفاهم‌نامه ملی پیش‌قدم شدند تشکر می‌کنم.

به گزارش روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان، طبق این تفاهم‌نامه فرهنگیان از خدمات مشاوره‌ای و ارشاد قضایی رایگان مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان بهره‌مند می‌شوند.

همچنین مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان آمادگی قبول وکالت فرهنگیان و خانواده‌های ایشان در مراجع قضایی و شبه قضایی را با حداقل تعرفه مصوب دارد.

 در مقابل خدمات ارائه‌شده، آموزش و پرورش نیز در زمینه استفاده وکلای مرکز از امکانات و فضاهای آموزشی، رفاهی و تفریحی آموزش و پرورش مساعدت خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول