اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جزئیات دریافت حق‌العمل شالی‌کوبان اعلام شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت با اشاره به جزئیات نرخ تعیین‌شده تبدیل شلتوک به برنج سفید گفت: بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید در شالی‌کوبی‌های مدرن ۶۰۰ تومان و شالی‌کوبی‌های سنتی ۵۵۰ تومان در نظر گرفته‌شد.

جزئیات دریافت حق‌العمل شالی‌کوبان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد درویش کردار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حق‌العمل‌کاری تبدیل شلتوک به برنج سفید به دو روش انجام می‌شود، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مورخ ۲۹ تیر سال جاری، تبدیل شلتوک به برنج سفید به دو روش نقدی و غیر نقدی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به جزئیات نرخ تعیین‌شده تبدیل شلتوک به برنج سفید گفت: بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید در شالی‌کوبی‌های مدرن ۶۰۰ تومان و شالی‌کوبی‌های سنتی ۵۵۰ تومان و تبدیل هر ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک در شالی‌کوبی‌های سنتی دو کیلو و ۷۵۰ گرم برنج و شالی‌کوبی‌های مدرن سه کیلوگرم در نظر گرفته‌شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت با اذعان به اینکه دریافت حق‌العمل‌کاری از شالی‌کار برای نیم دانه ممنوع است، افزود: مدت‌زمان نگهداری برنج بعد از تبدیل نباید در شالی‌کاری بیشتر از ۳۰ روز شود همچنین دریافت حق‌العمل‌کاری برای برنج دانه مرغی، نیم دانه و سبوس ممنوع است.

درویش کردار با درخواست از شالی‌کاران در خصوص اعلام تخلف شالی‌کوبی‌ها به سازمان صمت بیان کرد: شالی‌کوبی‌ها باید فاکتور را بعد از دریافت اجرت از برای شالی‌کاران صادر کرده و در صورت تخلف شالی‌کوبان باید شالی‌کاران به سازمان صمت اعلام کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول