اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«برایان هوک» با هدف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، به لندن می‌رود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور ایران، برای گفت‌وگو درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به انگلیس و استونی سفر می‌کند.

«برایان هوک» با هدف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، به لندن می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سفر «برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور ایران به منطقه غرب آسیا، وی قرار است به انگلیس نیز سفر کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هوک هفته جاری برای دیدار با مقامات انگلیسی از جمله «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور، به لندن سفر می‌کند.

بر این اساس، وی امروز (بیست‌وهشتم جولای) سفر اروپایی خود را با کشور استونی آغاز می‌کند.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، هوک قرار است در این سفر از متحدان اروپایی واشنگتن بخواهد که به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی مثبت دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «هوک در تاریخ بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم جولای با سفر به تونس، قطر و کویت، درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت‌وگو کرده است».

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل طی هفته‌های گذشته، ضمن متهم کردن تهران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱، پیش‌نویس طرحی را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است. تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد.

پیش از این، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده بود که تضمین می‌کند تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) تمدید شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول