اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری دعای عرفه در روز پنجشنبه در چرام

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چرام گفت: دعای عرفه در شهر چرام در روز پنج شنبه در مصلای حضرت ابوطالب این شهر برگزار می شود‌.

برگزاری دعای عرفه در روز پنجشنبه در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت الاسلام سید محمد حسینی طلب صبح امروز در نشست ستاد هماهنگی شئون فرهنگی با بیان اینکه غدیر سند حقانیت شیعه است، اظهار کرد: وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر و حجة الوداع مأموریت بزرگ خود را علنی و با فریاد رسا برای همه دنیا و برای همیشه تاریخ انجام دادند.رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چرام،عنوان داشت: و مأموریت و رسالتی که اگر اعلام نمی‌شد رسالت ناقصی بود و امکان دادن پیام رسالت وجود نداشت و نه تنها زحمات طاقت فرسای پیامبر اکرم بر باد می رفت بلکه آسیب جدی به زحمات همه انبیا و گذشته وارد می شد.

وی،افزود: نظر به اهمیت امر امامت و ولایت و پیوستگی آن با رسالت و شرط حیات اسلام با امامت پیامبر،آن پیام تاریخی را در روز غدیر ابلاغ کردند، اگر خواص صدر اسلام این پیام آسمانی را فدای مطامع دنیوی خود نمی‌کردند، جهان تشیع و همه عالم الان وضعیت متفاوتی با الان داشتند.
حجت الاسلام حسینی طلب،ادامه داد: در عین حال با وجود آن انحراف تاریخی شیعه به برکت امامت و ولایت با تکیه بر معارف خود که از اهل بیت گرفته، زنده، پویا و بشیر است.
وی،تصریح کرد: امروز پرچم عزت اسلام در دست ولی فقیه ولایت فقیه که شعبه ای از ولایت امیرالمومنین هسا می باشد، ولایت فقیه با کارکرد بی‌نظیر خود توانسته دنیای جور و ظلم را به چالش بکشد و توانست منشاء بیداری در قرن حاضر شود.
این مسئول با بیان اینکه دشمن در تبعیت از ولایت فقیه می تواند ضربات مهلکی بر پیکر اسلام وارد کند همانطور که آن انحراف در صدر اسلام به وجود آمد و آسیب زد،ابراز کرد: دعای عرفه مجموعه‌ای از درس خداشناسی است که توسط استادی چون امام حسین در صحرای عرفات برای همیشه تاریخ بیان شد، بخش عمده دعا بیان و برشمردن نعمتهای خداوند است.
وی،گفت:در این بخش، الطاف، عنایت، فضل، احسان و مهربانی های خداوند نسبت به انسان از ناحیه خداوند بیان شده و بخش دیگری از دعا مربوط به دشمن شناسی، دوست شناسی و گناهان و معاصی است که انسان با غفلت از پروردگار و با جهل مرتکب می شود، اگر انسان گنهکار در این روز و با قرائت این دعا نتواند به توبه حقیقی برسد در زمره انسان‌های بدبخت قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به این مطلب که آخر دعا یک مناجات بسیار عاشقانه است که اگر انسان آن را درک کند، قطعا دگرگونی در وجود خود احساس خواهد کرد،گفت: دعای عرفه در شهر چرام در روز پنج شنبه در مصلای حضرت ابوطالب این شهر برگزار می شود‌.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول