اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مقبره تاریخی دزفول با هدف سرقت «نبش قبر» شد

رئیس نوسازی شهرداری دزفول از نبش قبر کردن و سرقت دو کتبیه تاریخی از مقبره کاشفیه خبر داد.

مقبره تاریخی دزفول با هدف سرقت «نبش قبر» شد

مسعود شامدیل رئیس نوسازی شهرداری شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: یک مقبره قدیمی واقع در کاشفیه دزفول که محل دفن دو مرد و یک زن است با هدف سرقت حفاری‌شده است.

وی افزود: در این اتفاق دو کتیبه تاریخی که مربوط به ۲۵۰ سال گذشته بودند به سرقت رفته و متأسفانه موجب وارد شدن خساراتی به این بقعه تاریخی شد.

رئیس نوسازی شهرداری دزفول گفت: مقبره قدیمی کاشفیه جایگاه عبادت و ریاضت شیخ انصاری و استادش سید صدرالدین کاشف در ۱۸۰ سال گذشته است.

وی ادامه داد: موقعیت مکانی و شکل ظاهری این مقبره به گونه‌ای است که امکان محصور کردن آن وجود نداشته و احتمال بر آنست که سارقان تصوری از مومیایی بودن اجساد این مقبره داشته باشند.

شامدیل بیان کرد: این سرقت که تازه کشف‌شده مربوط به چند روز اخیر نبود اما مساله درحال بررسی است و اقدامات لازم جهت بازسازی مقبره انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید صدرالدین کاشف در سال ۱۲۵۸ قمری در سن ۸۴ سالگی در دزفول از دنیا رفت و پس از فوت جنازه‌ وی را به کربلا بردند و در بین رواق و حرم امام حسین (علیهم‌السلام) دفن گردید. گروهی از مردم دزفول در آن زمان بنای یادبودی را برای کاشف برروی تپه مرتفعی در کنار رود دزفول ساخته‌اند که به اتاق کاشفیه شهرت دارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول