اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش ۴ درصدی پیک مصرف برق در همدان/ بخشودگی هزینه برق برای کشاورزان

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افزایش چهار درصدی پیک مصرف برق در همدان خبر داد و گفت: هزینه برق کشاورزان شامل بخشودگی می‌شود

افزایش ۴ درصدی پیک مصرف برق در همدان/ بخشودگی هزینه برق برای کشاورزان

حمید طهماسبی‌خو معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان به ویژه در ایام پیک بار، اظهار کرد: با شروع فصل گرما خصوصا در ماه‌های تیر و مرداد، علاوه بر در مدار بودن چاه‌های آب کشاورزی؛ سیستم سرمایشی، برودتی مشترکین تعرفه‌های خانگی، تجاری و اداری نیز در مدار قرار می‌گیرند که این اقدام باعث افزایش مصرف انرژی و پیک مصرف شبکه‌های برق می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیک  بار کشور در مرز ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات قرار دارد گفت: پیک مصرف استان همدان ۷۲۳ مگاوات است که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت تولیدی نیروگاه‌ها هر هفته از طریق مرکز پایش و مدیریت بار شبکه‌ توانیر سهمیه پیک مصرفی به شرکت‌های برق‌های منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع اعلام می‌شود و این شرکت‌ها ملزم به کنترل سقف اعلام شده‌ هستند.

طهماسبی بیان کرد: سقف پیک اعلام شده برای استان همدان باید در بازه زمانی ساعت ۱۳ تا ۱۷ هر روز که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است، رعایت شود و شرکت‌ها مجاز هستند خارج از بازه چهار ساعته پیک ۱۰ درصد رشد بار داشته باشند.

وی گفت: در راستای رعایت پیک، شرکت‌ توزیع برق استان از ابتدای سال جاری با همکاری کشاورزان نسبت به عقد تفاهم‌نامه‌ اقدام کرده که در صورت عدم مصرف انرژی در محدوده چهار ساعت مشخص شده، مبلغ برق ۲۰ ساعت دیگر آنها رایگان محاسبه می‌شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه طی هماهنگی انجام شده با استانداری تمام ادارات استان موظف هستند مصرف خود را مدیریت کنند افزود: ادارات باید از ساعت ۱۳ به بعد تمام تجهیزات سرمایشی و وسایل مازاد برقی خود را از مدار خارج کنند که این امر با تشکیل گروه‌های بازرسی در حال انجام است.

طهماسبی ابراز کرد: به اداراتی که به این دستور توجه نکنند تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار برق آن‌ها قطع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته بیشتر ادارات این موضوع را در دستور کار دارند و تنها چندین مورد به تذکر ختم شده که بعداً رعایت کرده‌اند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از مشترکان خواست با رعایت مدیریت مصرف برق و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات غیر اوج بار، خادمان خود را در صنعت برق استان یاری کنند تا از پیک مصرف استان بدون خاموشی عبور کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول