اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

توافق هنگ‌کنگ با انگلیس، کانادا و نیوزیلند تعلیق شد

دولت چین خبر داد، هنگ‌کنگ یک توافق دوجانبه خود با انگلیس، کانادا و نیوزیلند در زمینه استرداد مجرمان و مقابله با جرایم را به حالت تعلیق در می‌آورد.

توافق هنگ‌کنگ با انگلیس، کانادا و نیوزیلند تعلیق شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اقدامات ضد چینی و فشارهای کشورهای غربی بابت تصویب لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ، دولت چین از تعلیق یک توافق هنگ‌کنگ با سه کشور انگلیس، کانادا و نیوزیلند در زمینه همکاری‌ در زمینه مقابله با جرایم و استرداد مجرمان خبر داد.

بنا بر گزارش رویترز، وزارت خارجه چین روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که دولت محلی هنگ‌کنگ توافق دوجانبه خود با انگلیس، کانادا و نیوزیلند در زمینه استرداد مجرمان و مقابله با جرایم را به حالت تعلیق در می‌آورد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر به انتقاد تند از مواضع انگلیس، کانادا و نیوزلند درباره هنگ‌کنگ پرداخت و مخالفتشان با تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را «دخالت آشکار در امور داخلی چین» خواند.

تعلیق توافق هنگ‌کنگ با این سه کشور غربی بعد از آن صورت گرفت که انگلیس، کانادا و نیوزیلند به صورت جداگانه اعلام کردند در اعتراض به تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، توافقات دوجانبه شان با هنگ‌کنگ در زمینه استرداد مجرمان و مقابله با جرایم را تعلیق کردند.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس ۳۰ تیرماه اعلام کرده بود که این کشور توافق استرداد مجرمین با هنگ‌کنگ را به دلیل اعمال قانون جدید پکن در هنگ‌کنگ تعلیق می‌کند.

پیش‌تر سفارت چین در لندن با انتقاد از اقدام انگلیس برای تعلیق توافق استرداد مجرمین با هنگ‌کنگ، هشدار داده بود، هرگونه دخالت در امور داخلی خود را قاطعانه پاسخ می‌دهد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول