اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمک 26 میلیارد تومانی مردم استان مرکزی در رزمایش مواسات

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به رزمایش بزرگ مواسات و همدلی در کشور گفت: در استان با مشارکت بسیار خوب مردم مبلغ ۲۶ میلیارد تومان در قالب کمک مؤمنانه جمع‌آوری شد.

کمک 26 میلیارد تومانی مردم استان مرکزی در رزمایش مواسات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان با شروع جنگ و تحریم‌های ظالمانه باعث ایجاد مشکلاتی در کشور شدند اظهار کرد: امروز جنگ دیگر به معنای مبارزه رو در رو نیست بلکه دشمنان با فشار اقتصادی و تحریم به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی و تخریب مشارکت و انسجام اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار حامی ایتام در استان مشغول وجود دارد اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان پول نقد برای کمک به ایتام توسط این خیرین دریافت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به پرداخت زکات در استان نیز افزود: ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارزش کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان مرکزی در قالب زکات که ۶۰ درصد آن مربوط به طرح شجره طیبه بوده است.

مؤمنی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۵ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان بیان کرد: این هدف‌گذاری با اعتباری بالغ‌بر یک‌صد و ۲۵ میلیارد تومان تا پایان سال صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رزمایش بزرگ مواسات و همدلی در کشور تصریح کرد: در استان با مشارکت بسیار خوب مردم مبلغ ۲۶ میلیارد تومان در قالب کمک مؤمنانه جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی همچنین کمک‌های مردمی در قالب صدقات را ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: واگذاری برخی از امور به مراکز نیکوکاری یکی از رویکردهای کمیته امداد است که در این بخش نیز ۲۲۴ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه‌اندازی می‌شود.

مؤمنی با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند یادآور شد: از این تعداد به ۴۴ هزار و ۶۰۰ خانوار که جمعیت ۸۶ هزارنفری را شامل می‌شوند مستمری‌ پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۴ میلیارد تومان برای نیازمندان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم ۵۰۰ واحد مسکونی امسال و ۵۰۰ واحد مسکونی را در سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس توافق‌نامه استانداری با سازمان برنامه و بودجه  ۳۷ میلیارد و 500 میلیون تومان استانداری و همین مبلغ نیز کمیته امداد متعهد شده‌اند تا پرداخت کنند در همین راستا نیز ۵۶۰ قطعه زمین به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان در اختیار قرار گرفته است.

مؤمنی همچنین بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون از ۱۲۹ خانوار ایتام ۲۸ خانواده دارای ۳ فرزند یتیم به بالا صاحب منزل شده‌اند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن اعیاد قربان و غدیر روش‌های کمک به نیازمندان تغییر کرده که علاقه‌مندان برای مشارکت در امور خیر در اعیاد پیش رو از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ یا از طریق شماره‌گیری #۰۸۶*۷۷*۸۸* یا سایت امداد می‌توانند در امر کمک‌رسانی و پرداخت نذورات مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول