اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدبان: نیروهای ترکیه شهروندان سوری را به خاک و خون کشیدند

یک پایگاه خبری نزدیک به معارضان سوریه گزارش داد که به دنبال حمله توپخانه‌ای و خمپاره‌ای نیروهای ترکیه به منازل غیرنظامیان در شمال غرب سوریه، شش تن از افراد یک خانواده کشته و چندین تن دیگر مجروح شدند.

دیدبان: نیروهای ترکیه شهروندان سوری را به خاک و خون کشیدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، امروز (سه‌شنبه)، از حمله توپخانه‌ای و خمپاره‌ای نیروهای ترکیه به منازل غیرنظامیان سوری در اطراف شهر منبج سوریه خبر داد.

طبق این گزارش،  پایگاه نظامی ترکیه در روستای «الشیخ ناصر» روستای «قرط ویران» در حاشیه شهر «منبج» (شرق حلب) را هدف قرار داده است.

دیدبان در ادامه گزارش داد که در این حمله، شش غیرنظامی از جمله چند کودک کشته و بیش از شش تن دیگر از جمله چند زن و کودک مجروح شدند.

طبق این گزارش، هواپیمای شناسایی ترکیه در منطقه به پرواز درآمده‌اند. دیدبان همچنین خبر داد که نیروهای ترکیه همچنان روستای یاشده و روستاهای مجاور آن را هدف قرار می‌دهند.

در همین ارتباط، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «قسد» تجمع نیروهای ترکیه و گروهک‌های وابسته به این کشور را در شمال حلب هدف قرار دادند؛ اما تا به این لحظه گزارشی از شمار کشته‌شدگان اعلام نشده است.

روز یکشنبه نیز دیدبان خبر داد که به دنبال، انفجار یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در شهر «رأس العین» که تحت کنترل نیروهای همسو با ترکیه است، هشت تن کشته و نوزده تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول