اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آزمون دکتری 99 با حضور بیش از 5 هزار داوطلب کرمانشاهی/ الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مسؤول حفاظت آزمون استان کرمانشاه گفت: تعداد داوطلبان آزمون دکترا در استان،۵ هزار و ۳۳۲ نفر است که ۲ هزار و ۱۳۰ نفر از این تعداد خانم و ۳ هزار و ۲۰۲ نفر آقا هستند.

آزمون دکتری 99 با حضور بیش از 5 هزار داوطلب کرمانشاهی/ الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سجاد دادفر امروز امروز در نشستی خبری که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: پنجشنبه ۹ مرداد آزمون دکترا در ۱۵ حوزه امتحانی استان کرمانشاه شامل دانشگاه‌های رازی با هشت حوزه، دانشگاه صنعتی با ۲ حوزه و دانشگاه آزاد با پنج حوزه برگزار خواهد شد.

وی جمع داوطلبان آزمون دکترا در استان کرمانشاه را ۵ هزار و ۳۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۰ نفر خانم و ۳ هزار و ۲۰۲ نفر آقا هستند.

مسؤول حفاظت آزمون استان کرمانشاه با بیان اینکه هفته آینده نیز آزمون ارشد را در پیش‌رو داریم، ادامه داد: در روزهای ۱۶ ۱۷ و ۱۸ مرداد با حضور ۱۸ هزارو ۷۱۳ داوطلب که ۹ هزارو ۲۴۷ نفر از آنها زن و ۹هزار و‌ ۴۶۶ نفر مرد هستند، آزمون ارشد در استان برگزار می‌شود که علاوه بر شهرستان کرمانشاه، در شهرستان اسلام‌آبادغرب نیز این آزمون برگزار خواهد شد.

وی آزمون‌های پیش رو را بزرگ‌ترین رخدادهای ملی بعد از شروع کرونا دانست و با اشاره به این که آزمون سراسری کارشناسی، مهمترین آزمونی است که در طول سال برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در روزهای ۲۹، ۳۰ و ‌۳۱ مرداد و اول شهریور برگزار می‌شود.

دادفر با بیان اینکه وجود کرونا و حساسیت خانواده‌های داوطلبان، فضا‌یی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منشا آثار روانی در جامعه باشد، از تدابیر اندیشیده‌ شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده با نهادها و دستگاه‌های مختلف برای برگزاری  این آزمون ها در نهایت سلامت و با اطمینان خاطر بالا و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی سخن گفت.

وی با اشاره به جلسات متعدد و همفکری‌ها و توافقات به عمل آمده با دستگاه‌های مختلف برای به خدمت گرفتن تمام ظرفیت استان برای برگزاری این آزمون‌ها، به تدابیری چون افزایش ۵۰ درصدی تعداد حوزه‌های آزمون به منظور افزایش فاصله‌ی بین صندلی داوطلبان، تهیه‌ دستورالعمل های بهداشتی توسط سازمان سنجش و ابلاغ آن به عوامل برگزاری آزمون و داوطلبان، برگزاری جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی و عوامل حفاظت آزمون جهت رعایت کامل این دستورالعمل‌ها، حضور کارشناسان و ناظران دانشگاه علوم پزشکی و نیز تیم فوریت‌های پزشکی در تمامی حوزه‌ها جهت زیر نظر قرار دادن داوطلبان، حصول اطمینان از سلامت تمامی عوامل اجرایی و نظارتی آزمون، ضدعفونی و گندزدایی تمامی حوزه‌ها قبل از برگزاری آزمون با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و استقرار ایستگاه‌های جمعیت هلال احمر در ورودی حوزه‌های امتحانی، اشاره کرد.

این مسؤول با اشاره به اهمیت موضوع بازرسی بدنی از داوطلبان، اعلام کرد: مقرر شده تا حد امکان از گیت‌های دستی بازرسی بدنی استفاده شود و متولیان تطبیق عکس و بررسی مدارک داوطلبان، به تجهیزاتی چون گان، شیلد، ماسک و دستکش مجهز باشند.

وی باز بودن  تمامی حوزه‌های آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح را از  تدابیر سازمان سنجش برای جلوگیری از ایجاد تجمع اعلام کرد و با اشاره به اینکه ساعت هشت صبح درب تمامی حوزه‌ های امتحانی بسته می‌شود، گفت: تمامی داوطلبان خود را زودتر به حوزه‌های امتحانی برسانند تا تجمعی پیش نیاید.

دادفر در ادامه سخنانش از تمامی داوطلبان خواست که مندرجات برگ راهنمای شرکت در آزمون را حتماً مطالعه کنند و محل حوزه  برگزاری آزمون خود را به خوبی شناسایی کنند و ضمن همکاری مناسب با عوامل برگزاری آزمون، از آوردن وسایل اضافی همچون کیف کتاب جزوه و غیره خودداری کنند و کارت شناسایی و نیز کارت ورود به جلسه را به همراه داشته باشند

وی تصریح کرد: به همراه داشتن تلفن همراه چه به صورت روشن و چه به صورت خاموش در جلسه امتحان، به مثابه تخلف تلقی خواهد شد و این امر موجب اعمال محدودیت‌های قانونی برای داوطلب خواهد شد.

دادفر در ادامه از داوطلبان خواست لوازم التحریر مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند؛ چرا که رد و بدل کردن لوازم‌تحریر در حوزه امتحانی تخلف محسوب می شود و اعلام کرد: داوطلبان فقط مجاز به استفاده از ماسک‌های سه لایه معمولی هستند و نمی‌توانند از ماسک های فیلتردار استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از هماهنگی‌های کامل به عمل آمده با نیروهای امنیتی و انتظامی برای کنترل امنیت و نظم آزمون و محیط های پیرامونی و نیز مدیریت شرایط ترافیکی اطراف حوزه‌های امتحانی خبر داد.

مسؤول حفاظت آزمون استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: از کسانی که به خاطر بیماری کرونا در بیمارستان و یا منزل بستری هستند تحت شرایط خاصی امتحان به عمل خواهد آمد. همچنین از افراد مشکوک به بیماری که در حوزه امتحانی حضور پیدا کرده باشند در یک محل خاص آزمون به عمل خواهد آمد.

دادفر در پایان شایعه برگزاری آزمون در محل‌های سرباز را رد کرد و تاکید داشت: تمام تلاش ما بر این است که آزمون‌ها در سالن‌های بزرگ‌تر و با تهویه مناسب برگزار شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول