اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اما و اگرهای صندوقچه طلای آذربایجان

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: فعالیت‌ها معدن طلای اندریان باید شفاف شود.

اما و اگرهای صندوقچه طلای آذربایجان

الله‌وردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  اظهار داشت: هیچ‌گونه آمار و اطلاعاتی در مورد حجم استخراج، فعالیت و اقداماتی که در معدن طلای اندریان صورت می‌گیرد، وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد سردرگمی بر فعالیت‌های این مجموعه حاکم شده است.

وی با اشاره به اینکه مطمئنا محدوده مشخصی برای بهره‌برداران این معدن مشخص شده است، اضافه کرد: محدوده ثبت شده و پروانه اکتشافت این معدن باید، مشخص و شفاف شود.

دهقانی یادآور شد: این مجموعه موظف به پرداخت حق و حقوق دولتی نیز است که این امر نیز مشخص نیست که آیا این وظایف توسط بهره‌بردار انجام می‌شود یا نه.

فعالیت‌های زیست‌محیطی معدن اندریان نقاط کور دارد

دهقانی تبعات زیست‌محیطی حاصل از اقدامات صورت گرفته در این معدن را نیز نقطه کور دیگری در فعالیت‌ها معدن طلای اندریان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه اخیراً سیانور که ماده‌ای خطرناک است از طریق فعالیت‌های صورت گرفته در معدن اندریان به آب‌های زیرزمینی منطقه نفوذ و باعث آلودگی احشام نیز شده که در صورت عدم پیشگیری از آن شاهد فاجعه زیست‌محیطی و در درازمدت حتما به فاجعه‌ای انسانی تبدیل خواهد شد.

این نماینده مجلس یازدهم مالکان این معدن طلا را گرجی و ایرانی اعلام کرد و متذکر شد: در حال حاضر 75 درصد از مالکیت این معدن متعلق به طرف گرجی و 25 درصد نیز در اختیار مالکان ایرانی است.

معدن طلای اندریان که 120 هکتار از محدوده روستاهای اندریان، ایری علیا، میوه رود و استرگان را در بخش خاروانا در بر می‌گیرد، در استان آذربایجان‌شرقی در شمال‌شرقی نقشه زمین‌شناسی 1:250000 تبریز قرار دارد. این محدوده با وسعت 6/37 کیلومتر مربع بین طول‌های جغرافیایی '8/24 ،´17 ،°46 تا '6/49 ،´14 ،°46 شرقی و عرض‌های جغرافیایی '2/16،´30 ،°38 تا '6/40،´35 ،°38 شمالی قرار گرفته و در بخش خاروانا از شهرستان ورزقان استان آذربایجان‌شرقی واقع است.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول