اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی لامرد تدوین می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لامرد گفت: طرح مطالعاتی موزه شهرستان لامرد در دست تهیه است که پس از تدوین نقشه‌های جامع، با حمایت متخصصان و ناظران اداره کل میراث فرهنگی استان موردبازنگری قرار می‌گیرد.

طرح موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی لامرد تدوین می‌شود

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از لامرد، حسین رئیسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی شهرستان لامرد به نحوی طراحی می‌شود که منطبق بر معماری بومی و سنتی لامرد و شامل بخش‌های مردم‌شناسی، تهیه اسناد و اشیاء قدیمی و دیگر فضاهای خدماتی، صنایع دستی-گردشگری و فرهنگی خواهد بود.

وی از جانمایی مناسب و امن برای استقرار موزه در مرکز شهر لامرد خبر داد، افزود: پس از تدوین، طرح و نقشه‌های جامع موزه با حمایت متخصصان و ناظران اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس مورد بازنگری قرار می‌گیرد و برای عملیاتی شدن این طرح به مشارکت شهرداری‌ها، واحدهای صنعتی همچنین خیراندیشان نیازمندیم چراکه بدون کمک آنان، این مهم اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لامرد اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی پس از ساخت موزه توسط خیراندیشان، مسئولیت حفاظت و مدیریت آن را بر عهده می‌گیرد.

رئیسی بیان کرد: بهره‌برداری از یک مرکز تفریحی-گردشگری و یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای لامرد برای ۵۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

 وی گفت: ۲۰ پرونده در زمینهٔ ایجاد بوم‌گردی و سفره‌خانه تشکیل شد که بیشتر آنها در حال طی پروسه قانونی و اخذ مجوز از اداره میراث، فرهنگی و صنایع‌دستی هستند.

رئیسی از ثبت سه اثر تاریخی در لامرد خبر داد و گفت: به‌تازگی سه اثر تاریخی آب‌انبار زبکو (خوزکو) روستای خشت مربوط به قرون متأخر اسلامی به شماره ثبت ۳۲۶۲۹ و تل قلعه ترمان مربوط به قرون اولیه تا متأخر اسلامی واقع در مرکز روستای ترمان به شماره ثبت ۳۲۶۳۲ و تل جوانبویه واقع در اراضی روستای سید هاشمی علامرودشت مربوط به قرون متأخر اسلامی به شماره ثبت ۳۲۶۱۷ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی لامرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت محوطه‌های تاریخی و باستانی به‌عنوان نماد و هویت شهرستان می‌طلبد که در صیانت و حفاظت از این آثار کوشا باشیم و از هرگونه دخل و تصرف در عرصه و حریم این آثار پرهیز شود و از طرفی هرگونه تعرض و مورد دستخوش قرار دادن آثار پیگرد قانونی دارد و با متخلفین قضایی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول