اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

السیسی: خبری از گزینه نظامی علیه اتیوپی نیست

رئیس‌جمهور مصر از رسانه‌های این کشور خواست تا در خصوص گزینه نظامی برای حل بحران سد النهضه، سخن نگویند.

السیسی: خبری از گزینه نظامی علیه اتیوپی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر امروز (سه شنبه) گفت که به هیچ وجه به دنبال گزینه نظامی برای حل بحران سد النهضه نیست.

به نوشته روسیا الیوم، او که در جریان افتتاح یک شهرک صنعتی سخنرانی می‌کرد، گفت: «مردم مصر درباره سد النهضه مطمئن باشند. این حق اتیوپی است که از این سد تولید برق کند اما نباید به سهم آبی مصر تأثیری داشته باشد.»

او با بیان اینکه به دنبال گزینه نظامی و زبان تهدید در این باره نیست، گفت که مذاکرات در خصوص سد النهضه به طول خواهد انجامید.

رئیس‌جمهور مصر افزود: «ما حق داریم که درباره سد النهضه نگران باشیم. ما باید حامی عدالت باشیم و عدالت ما را مطمئن می‌سازد، اهرام‌ ثلاثه در منطقه الجیزه نشانی بر این امر است که تمدن مصری‌ها در طول هزاران سال بر پایه آب بوده است.»

او بار دیگر با بیان اینکه مصر خواستار تعامل با اتیوپی در خصوص حل این بحران است، گفت که قاهره خواستار گزینه نظامی نیست و رسانه‌ها نیز نباید سخنی از گزینه نظامی به زبان بیاورند.

بیش از یک سال است که دور جدید رایزنی‌ها برای حل بحران سد النهضه میان مصر، اتیوپی و سودان در حال برگزاری است و تا کنون هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است. طرف‌های درگیر در این پرونده بر سر حق آبه خود و میزان آبگیری سد اختلاف نظر عمیق دارند.

این در حالی است که اتیوپی در ۲۵ خرداد رسما آبگیری سد را آغاز کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول