اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

به پویش «نه به غرق ‌شدگی» بپیوندیم

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، غرق شدگی یکی از مشکلات جدی سلامت و بهداشت عمومی به ویژه در فصل تابستان است.

به پویش «نه به غرق ‌شدگی» بپیوندیم

 به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی با بیان این مطلب افزود: بر اساس گزارشهای سازمان پزشکی قانونی کشور، ۹۸ هم‌استانی در سال ۱۳۹۸ بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال پیش از آن روند رو به رشدی را نشان می دهد.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بیشترین موارد غرق شدگی از استانهای خوزستان، مازندران، گیلان، فارس و اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در استان فارس بر اساس آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه، در سه ماهه نخست سال جاری، ۳۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: بیشترین موارد غرق‌شدگی استان از شهرستانهای اقلید، مرودشت، سپیدان، منطقه خان زنیان شیراز و ممسنی گزارش شده است.

 همتی بیشترین عامل غرق‌شدگی در استان فارس را رودخانه، سد، کانال، استخرهای کشاورزی و باغ‌ها برشمرد و ادامه داد: در همین راستا و با توجه به آغاز فصل گرما و رشد شنا در دریاها، دریاچه ها و رودخانه‌ها به ویژه در گروه سنی جوان، پویش «نه به  غرق ‌شدگی» از سوی وزارت بهداشت آغاز شده است.

 وی هدف از اجرای این پویش را آموزش و اطلاع رسانی به مردم نسبت به پیشگیری از غرق‌شدگی دانست و گفت: این امر مهم با مشارکت سازمانهای مرتبط، به ویژه فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، داوطلبان و سازمانهای مردم نهاد و هلال احمر در ایام فصل تابستان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول