اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه بیش از 500 هزار نفرساعت آموزش فنی‌حرفه‌ای در سقز

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز گفت، سال گذشته 529 هزار نفر ساعت از آموزش های این سازمان در شهرستان بهره مند شدند و در زمینه های مختلف آموزش دیدند.

ارائه بیش از 500 هزار نفرساعت آموزش فنی‌حرفه‌ای در سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کاوه احمدزاده ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه، برگزاری دوره‌های مهارتی، تولید استانداردهای آموزشی و سنجش و ارزیابی نیروی کار را از وظایف اصلی این سازمان برشمرد.

وی رویکرد جدید سازمان فنی‌وحرفه‌ای را گسترش فعالیت در دانشگاه‌ها و تاسیس مدیریت مراکز مهارتی و شغلی، آموزش دوگانه و مهارت آموزشی ویژه و عقد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها برای آموزش نیروها برشمرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز گفت، سال گذشته 529 هزار نفر ساعت از آموزش های این سازمان در شهرستان بهره مند شدند و در زمینه های مختلف آموزش دیدند.

احمدزاده تدوین پیوست مهارتی برای پروژه‌های اشتغال‌زا و عمرانی برای برنامه‌ریزی هدفمند برای نیروهای شاغل در آن واحدها را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و خواستار تعامل فرمانداری، شهرک صنعتی و صنعت، معدن و تجارت شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در زمینه اشتغال جوانان، خواستار اختصاص اعتبار ویژه برای اتمام ساختمان مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شماره ۲ شد و یادآوری کرد: این ساختمان دارای پیشرفت فیزیکی 56 درصدی است که از سال 94 به دلیل کمبود اعتبار، ساخت آن متوقف شده است.

احمدزاده عنوان کرد: این ساختمان از نظر طراحی و ظرفیت‌های موجود قابلیت تبدیل به دانشگاه جامع علمی و کاربردی را هم دارد.

آموزش‌های مهارتی اساس اشتغال هستند

یاسینی، مسئول انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان کردستان هم گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کارآفرین و آموزش‌های مهارتی  چون ستونی اساسی برای اشتغال هستند و جهان حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی را دریافته است.

وی خواستار حمایت‌ بیشتر سازمان‌های دولتی و اصناف از این ظرفیت‌های اشتغال زایی شد و با اشاره به تعطیلی آموزشگاه‌ها به دلیل ویروس کرونا در ۶ ماه گذشته، تصریح کرد: انتظار داریم که دولت، استاندار و فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی استان بیشتر از این آموزشگاه‌ها حمایت کنند.

ایوب ابراهیمی، مسئول انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد سقز نیز با تشریح فعالیت‌های آموزشی 11 آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای سقز از جمله؛ مراقبت و زیبایی، فناوری اطلاعات، خدمات تغذیه‌ای، امور زراعی، گیاهان دارویی و .. وجود قانون‌های دست و پاگیر و عدم حمایت‌های دولتی را از مشکلات بر سر راه برشمرد.

وی عنوان کرد: فرایند و روند اشتغال در کشور معیوب است زیرا بیشتر افرادی که خواهان شغل هستند، دارای مهارت کافی نیستند.

این کارآفرین سقزی با بیان اینکه تنها داشتن مدرک دانشگاهی برای اشتغال کافی نیست، عنوان کرد: ارائه مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط افراد علاقمند برای ورود به بازار کار لازم است.

ابراهیمی با اشاره به تغییرات سریع فناوری و حرکت کشور به سمت فناوری‌های نوین در امور اداری، تاکید کرد: دولت برای موفقیت بیشتر در حوزه دولت الکترونیک، نیازمند داستفاده از بخش خصوصی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، موجودیت آموزشگاه‌های سقز را در حال خطر و معرض نابودی توصیف کرد.

وی از اتاق اصناف خواست تا در صدور جوازهای کسب، به داشتن مهارت کافی توسط فرد درخواست کننده ایجاد شغل و گواهی فنی‌وحرفه‌ای توجه کنند.

در این نشست که جمعی از مسئولان آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای سقز حضور داشتند، خواستار حمایت اصحاب رسانه از آموزشگاه‌ها در قالب معرفی آنها و شناساندن فعالیت‌های مهارت‌آموزی شدند.

همچنین خبرنگاران نیز بر توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه گرایش‌های نوین کشاورزی، شغل‌های جدید در حوزه فناوری، هوش مصنوعی، استارتاپ، تدریس آنلاین، بورس و شغل‌های نوین و آینده‌دار و همچنین تلاش بیشتر برای معرفی آموزش‌های مهارتی و نقش آن در آینده شغلی شدند.

همچنین آنان با اشاره به حضور فیروزی به عنوان معاون توسعه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، خواستار استفاده از ظرفیت وی برای جذب اعتبار جهت فنی و حرفه‌ای و رفع مشکلات آموزشگاه‌های آزاد شدند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول