اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

توضیحات تامین سرمایه تمدن درباره قیمت‌گذاری زرماکارون/ قیمت غزر واقعی است

با قطعی شدن عرضه اولیه شرکت زرماکارون در بورس، حاشیه هایی از جهت نوع قیمت گذاری این شرکت ایجاد شده است.

توضیحات تامین سرمایه تمدن درباره قیمت‌گذاری زرماکارون/ قیمت غزر واقعی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با قطعی شدن عرضه اولیه شرکت زر ماکارون با نماد «غزر» در بورس، گزارشی با عنوان «غزر با حباب متولد می شود؟» منتشر شد که شرکت تامین سرمایه تمدن به عنوان شرکت تعیین کننده ارزش زر ماکارون جوابیه ای را ارسال کرده است که در ادامه می خوانید:

«پیرو درج خبری با عنوان ««غزر» با حباب متولد می شود؟» به شماره 793؛ مورخ 07/05/1399 در آن خبرگزاری، شرکت تامین سرمایه تمدن لازم می داند به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی تو ضیحاتی را در این خصوص ارایه کند.

در شرایطی که کشور عزیزمان ایران گرفتار تحریم های ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی شده است ؛ بازار سرمایه کشور با حمایت های مقام معظم رهبری و مسئولین اقتصادی کشور به عنوان راهکاری برای حفظ سلامت اقتصادی کشور و انتقال سیل منابع سرگردان کشور انتخاب شده است. در این برهه وظیفه دست اندرکاران اقتصادی کشور این است که این بازار پر پتانسیل را به گونه ای هدایت نمایند تا از هرگونه ضرر و زیان آحاد مردم که سرمایه های اجتماعی بازار هستند، صیانت گردد.

بی شک این مهم، بدون تعمیق بازار سرمایه و افزایش تعداد شرکت های پذیرفته شده در آن امکان پذیر نمی باشد و شرکت تأمین سرمایه تمدن این هدف را به عنوان رسالت خود قرار داده است تا با تمام توان خود به شکلی حرفه ای به این هدف جامعه عمل بپوشاند و در این راستا در طی یکسال گذشته با قبولی سمت ارزشگذاری حداقل 10 شرکت که در صف پذیرش و عرضه در بازار سرمایه بودند نقشی بسیار فعال در این حوزه دارد.

در این میان عرضه و ارزشگذاری شرکت زر ماکارون به عنوان یک بخش خصوصی بزرگ توسط برخی افراد که براساس قصد و غرض شخصی با جریان صحیح بازار سرمایه ( که همانا گسترش ظرفیت آن در همه ابعاد می باشد) به سوژه های رسانه ای تبدیل شده و جریان انحرافی به دنبال سوء استفاده از آن می باشد. سوال اساسی در این میان این است که اگر اعتقاد این تحلیل­گران حباب در قیمت گذاری است چرا به هنگام ارزش‌گذاری شرکت هایی از قبیل نیروگاه آبادان، نیروگاه گیلان و شیر پاستوریزه پگاه گیلان که با p/e  های بسیار بالا عرضه گردید، مهر سکوت بر دهان زدند و خاموش ماندند.

در این برهه حساس از تاریخ اقتصادی کشور، سیاست های خوش بینی به عرضه اولیه شرکت های دولتی و خصولتی در مقابل سیاه نمایی و حساسیت نامتعارف به عرضه اولیه شرکت های بخش خصوصی نگاه ناعادلانه ای به شمار می آید و از آنجایی که حرکت قطار توسعه بازار سرمایه نیازمند نهادهای مالی دلسوز و جسور است، تامین سرمایه تمدن نیز سیاست کاری خود را دراین چارچوب دنبال می کند.

در ادامه در خصوص مسائل مطرح شده در خبر یاد شده چند نکته لازم به ذکراست؛

صورت های مالی گذشته شرکت، برای اولین بار توسط 2 موسسه حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار با رتبه «الف» مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آنها به اعضای محترم هیات پذیرش ارائه گردیده است.
براساس مستندات ارائه شده به اعضای هیات پذیرش، فروش به شرکت های پخش زیرمجموعه شرکت زرماکارون همانند فروش به شرکت های خارج از گروه می باشد.
 همانگونه که در یادداشت جریانات نقد عملیاتی و یادداشت پیش پرداخت (شماره 16) صورت های حسابرسی شده سال 98 بیان شده است ، دلیل منفی شدن سرمایه در گردش سال 98 به دلیل پیش پرداخت جهت خرید گندم مورد نیاز بوده است.
افزایش سرمایه شرکت در سال 94 از مبلغ 50 به 80 میلیارد تومان بوده است، که اکثر طرح های توسعه و تجهیزات شرکت در سالهای بعد از آن اتفاق افتاده است و افزایش سرمایه های بعد از آن به مبلغ 160 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران بوده است.
طبق گزارش رسمی دادگستری در تاریخ خرداد ماه 1399 ارزش روز تاسیسات و کارخانجات شرکت با نرخ یورو 18 هزار تومان معادل 9000 میلیارد تومان می باشد.»

انتهای پیام/                                                                                                                             ­­­

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول