اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

نخستین جلسه کارگروه‌های تخصصی هنرمندان پیشکسوت برگزار شد

نخستین جلسه کارگروه‌های تخصصی هنرهای تجسمی و خوشنویسی موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور تعدادی از هنرمندان عضو و مدیر عامل این موسسه برگزار شد.

نخستین جلسه کارگروه‌های تخصصی هنرمندان پیشکسوت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه هنرمندانی همچون عباس مشهدی زاده، احمد عبدالهی نیا، رضا بانگیز، علی قلم سیاه، احمد عربانی، مهرزمان فخار منفرد، محمد حسین عطارچیان، قربانعلی اجلی، داوود رواسانی، بیژن بیژنی، حمیدساسانی و  اکبر ساعتچی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه محبوبه اسپیدکار؛ دبیر کارگروه‌های تخصصی موسسه هنرمندان پیشکسوت با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی شکل گیری و فعالیت کارگروه‌های تخصصی هنرمندان پیشکسوت گفت: بر اساس بند 2 از ماده 17 اساسنامه موسسه هنرمندان پیشکسوت راه اندازی و فعالیت کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های گوناگون از وظایف موسسه است که این موضوع از چندی پیش در دست انجام بود.

وی درباره مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه‌ها اظهار کرد: معرفی هنرمندان در راستای کمک به بالندگی فرهنگی و اجتماعی جامعه، هم افزایی و انتقال تجربه و اندوخته‌های هنرمندان پیشکسوت، شناسایی، حفظ و ثبت تجارب هنرمندان و استفاده از توان علمی و هنری  از جمله اهداف تشکیل کارگروه‌هاست.

دبیر کارگروه‌های تخصصی موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: این کارگروه‌ها در 8 رشته تشکیل می‌شود و در هرکارگروه از 4 تا 8 نفر از هنرمندان پیشکسوت در هر رشته به همراه دبیر کارگروه که نماینده موسسه خواهد بود و ظیفه برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات را برعهده دارد حضور خواهند داشت. رئیس کارگروه هم از میان هنرمندان عضو کارگروه توسط مدیرعامل موسسه انتخاب خواهد شد. مصوبات کارگروه هم بعد از تائید و تصویب در هیئت مدیره لازم الاجرا خواهد بود.

در ادامه این جلسه هنرمندان پیشکسوت هر کدام نظرات خود را درباره فعالیت‌های کارگروه‌ها بیان و بر توجه بیشتر به حل مشکلات هنرمندان پیشکسوت تاکید کردند.

سپس در بخش پایانی جلسه سید محمد طباطبائی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی اگرچه از الزامات اساسنامه موسسه است اما باید از پیگیری‌های سرکار خانم اسپیدکار در این حوزه تشکر کنیم.

وی اظهار کرد:یکی از مهمترین رویکردهای دکتر صالحی؛ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی واسپاری امور به صنوف و اصحاب فرهنگ و هنر بوده است چنان که در دوره حضور ایشان در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر در نمایشگاه کتاب تهران به خوبی اجرا شد. تشکیل کارگروه‌های تخصصی در موسسه هم در واقع در همین راستا و با هدف واسپاری امور به هنرمندان پیشکسوت مورد تاکید است.

طباطبائی گفت: پی‌ریزی و پایه‌گذاری‌های خوبی در این سال‌ها در موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام شده و حالا با خیال آسوده و اطمینان خاطر پیگیر اموری همچون کارگروه‌های تخصصی هستیم.
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: در ذیل اهداف تعیین شده برای کارگروه‌ها بنا داریم اموری همچون تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان پیشکسوت با هدف آرشیوسازی، برگزاری جلسات گفت‌وگو میان هنرمندان پیشکسوت به صورت حضوری و مجازی با هدف انتقال تجربه، برگزاری جلسات دیدار و گغت‌وگو میان هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان با هدف توجه به ارتباط بین نسلی، برنامه ریزی برای حضور هنرمندان پیشکسوت در استان‌ها و شهرستان‌ها و مواردی از این دست مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: کارگروه‌های تخصصی در واقع نقش تصمیم‌سازی را در موسسه دارند و امیدواریم بتوانیم از این مسیر شاهد مشارکت هنرمندان پیشکسوت در مدیریت امور موسسه باشیم.

کارگروه‌های تخصصی در 8 رشته تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، معماری، هنرهای سنتی، شعر و ادبیات داستانی و موسیقی تشکیل می‌شود. دیگر کارگروه‌های تخصصی هنرمندان پیشکسوت هم به زودی آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول