اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین در قالب ETF واگذار می‌شود

معاون وزیر صنعت در اسفراین، خبر از واگذاری سهام مجتمع صنعتی و لوله‌گستر این شهر داد و گفت: ۴۹ درصد سهام این شرکت‌ها در قالب صندوق‌های واگذاری ETF به مردم واگذار می‌شود.

مجتمع صنعتی و لوله‌گستر اسفراین در قالب ETF واگذار می‌شود

امیر بیات در گفت و گو با خبرنگار فارس در اسفراین، با اشاره به بازدید از مجتمع  صنعتی اسفراین اظهار کرد: سازمان گسترش به‌عنوان نخستین سازمان توسعه کشور بیش از ۴۵۰ میلیون یورو در این شرکت و در ساختمان مجموعه فولادی سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: مجموعه سرمایه‌گذاری در طرح  توسعه حدود ۱۰۰ میلیون یورو است که ریخته‌گری پیوسته برای مجتمع فولاد اسفراین به همراه دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ظرفیت این طرح از ۱۲۰ هزار تن در سال به ۱۸۰ هزار تن افزایش می‌یابد که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا این طرح با تلاش متخصصان داخلی و مهندسین مجتمع صنعتی اسفراین اجرایی شده است، افزود: تست‌های سرد این پروژه انجام‌شده و نماینده شرکت خارجی که مشاور طرح است با  وجود ویروس کرونا و ممنوعیت ورود و خروج اما برای انجام تست‌های سرد داخل کارخانه است و تا آبان ماه این را بتوانیم با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اهمیت مجتمع فولاد اسفراین تصریح کرد: مجتمع فولاد اسفراین یکی از افتخارات ریخته‌گری و فولادی کشور است و مقاطعی که در این کارخانه ریخته‌گری می‌شود برای صنایع خاص کاربرد زیادی دارد و برای بخش‌هایی از لوکوموتیو سازی واگن سازی و صنایع فولاد کشور کارایی فراوانی دارد.

وی ادامه داد: عمده مشتریان این کارخانه، کارخانه بزرگ هستند که در حقیقت صنایع پایین‌دستی این کارخانه محسوب می‌شوند و بازار اصلی کارخانه به‌حساب می‌آیند.

مدیرعامل ایدرو خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل محوریت توسعه کشور و همچنین بازار اصلی مجتمع صنعتی اسفراین است که تلاش می‌کنیم قطعات یدکی و مواد مصرفی را در این کارخانه‌ها تأمین کنیم.

وی افزود: کمک برای راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی جزو برنامه‌های صنایع مادر همچون این کارخانه  محسوب می‌شود و تمام تلاش متخصصین این است که مواد، تجهیزات و قطعات آن را تأمین کنند.

بیات همچنین با اشاره به خودکفایی مجتمع صنعتی اسفراین در تأمین تجهیزات داخلی خود تصریح کرد: تجهیزات این مجموعه برای خودش نیز ریخته گری می‌شود و تراش‌کاری و عملیات حرارتی را انجام می‌دهد و تأمین قطعات و تجهیزات خود را بر عهده دارد.

وی کارخانه‌هایی همچون مجتمع صنعتی اسفراین را موتور محرک توسعه کشور دانست و گفت: سیاست ایدرو به‌عنوان شرکت توسعه و سازمان توسعه در کشور سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها است تا بدین‌وسیله بتواند نقش بسیار مؤثری در درامدهای کشور، تولید، اشتغال و عدم وابستگی ایفا کند.

سرپرست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع فولادی در مجتمع صنعتی اسفراین و همین‌طور لوله گستر اسفراین به دنبال توسعه محصولات مختلف هستیم و در حقیقت سفارشی‌سازی را در سرلوحه کارمان قراردادیم.

وی ادامه داد: تأمین قطعات و تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز در صنایع مختلف فولادی در برنامه این مجموعه است تا با توجه به مشکلات و تحریم‌ها بتوانیم نقش مهمی را در کشور ایفا کرد.

معاون وزیر صمت در انتها نسبت به واگذاری مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین گفت:49 درصد سهام این شرکت‌ها در اسفراین در قالب صندوق‌های ETF به مردم واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول